بسیجی برای اعتلای دین الهی، تفکرات انسان حقیقی و اعتلای کشور تلاش می کند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه دنیا طلبی و دنیاگرایی را پس زده است، گفت: بسیجی برای اعتلای دین الهی، اعتقادات و تفکرات انسان حقیقی و اعتلای کشور تلاش می کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قاضی زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در جمع کارکنان و اعضاء هیأت علمی این واحد دانشگاهی با بیان اینکه نهاد بسیج و مجموعه ای که به دستور بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران تأسیس و متناسب با ماهیت وجودی آن به درستی لشکر مخلص خدا نامیده شده است، گفت: بسیجی و ساختار بسیج، بسیار با ارزش و قابل احترام است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه براستی چرا بسیج از سوی امام خمینی (ره) لشکر مخلص خدا نامیده شده است، تشریح کرد: لشگر مخلص خدا، لشگری است که نه به امید پاداش دنیوی و نام و نشان، فعالیت می کند بلکه تلاش او بدون توقع، چشم داشت و برای اعتلای مکتب، دین، اعتقادات و تفکرات انسان حقیقی و اعتلای کشور است.

وی با تأکید بر اینکه خداوند به سبب وجود مردان و زنان با تقوا برکت و نعمتش را از زمین و بندگان خود دریغ نمی کند، اظهار کرد: در رأس این بندگان، حضرت ولی عصر (عج) قرار دارد که اگر حجت خدا بر زمین نبود، زمین ثانیه ای برقرار نمی ماند.

حجت الاسلام قاضی زاده با بیان اینکه مولا علی ( ع) در وصف انسان های با تقوا، کلمات دلنشین و پر معنایی مطرح کرده است، عنوان کرد: ایشان در اوصاف خود از متقین می فرمایند: این دسته از آدمیان کسانی هستند که همواره دست به معامله های پر سود می زنند.

وی با مطرح کردن سوال که این تجارت پر سود چه نوع داد و ستد است، تشریح کرد: تجارت بندگان مخلص الهی، تجارت دنیوی نیست بلکه کوشش دنیوی آنان تلاشی است برای بهره مندی از سود عظیم اخروی و ذخیره والا برای دنیای پس از مرگ است.

این مسئول ادامه داد: این گروه از انسان ها نه تنها مال و دارایی خود را برای کسب رضای الهی مصرف می کنند، بلکه در راه هدف و مقصود خود از اهدا با ارزش ترین دارایی انسانی که همان جان است، دریغ نمی کنند و برای اهدا آن شتابان و با عجله هستند و به معنای واقعی السابقون السابقون هستند.

قاضی زاده با تأکید بر اینکه انسان مؤمن دل به دنیا نمی سپارد چون روح بلند آنان خود را در این دنیا اسیر و در بند می بیند، اظهار کرد: آنان به دنبال دست یابی به پاداش و اجری بسیار و بی انتها که خداوند متعال برای این دسته از انسان ها در نظر گرفته اند، هستند.

وی با بیان اینکه بسیجی با تقوایی که دارد دنیا طلبی و دنیاگرایی را پس زده است، گفت: بسیجی احاطه گری شیطان و وسوسه های او را رد کرده و با تمام وجود در این راه الهی و مبارزه با نفس ورود پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: بسیجی در تعارض بین حیات دنیوی و اخروی، با کمال ترین نوع زندگی که همان زندگی اخروی است برگزیده و هرگز پیروی هوانی نفسانی نیست و در این جهاد مستمر دنیوی، حاضر به گذشتن از جان خود است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1044127

وب گردی

وب گردی