تجلیل از کتابداران و اعضای برتر کتابخانه های دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد

همزمان با هفته کتاب و کتاب خوانی و با حضور رئیس دانشگاه آزاد شهرکرد از کتابداران و اعضای برتر کتابخانه های دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد قدردانی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد شهرکرد، با حضور ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، حسین سازگار معاون پژوهش و فناوری، رشید ریاحی مدیر پژوهشی دانشگاه و محمد اسماعیلی فارسانی رئیس امور کتابخانه های دانشگاه، از کتابداران و اعضای برتر کتابخانه های دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد قدردانی شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد ضمن تشکر از تلاش های همکاران در کتابخانه های دانشگاه و تبریک هفته کتاب و کتابخوانی گفت: تلاش برای جذب بیشتر مخاطبان و استفاده بیشتر از منابع کتابخانه ای باید مورد توجه قرار گیرد.

ابراهیم رحیمی افزود: اگر هدف ما از کتابخوانی، توسعه‌ی نگرش و عمق بخشیدن به دانش باشد، این شیوه‌ی انتخاب کتاب، اثربخش تر خواهد بود.

وی اظهار داشت: خواندن و مطالعه کمک می‌کند تا افراد تخیل فعال‌تری داشته باشند و این تخیل موجب سطح بالاتری از خلاقیت در جامعه می‌شود. کتاب خواندن حافظه و تمرکز را بهبود می‌بخشد و همچنین باعث کاهش استرس می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد خاطرنشان کرد: حفظ کردن و به خاطر سپردن و در خاطر داشتن، معمولاً هدف نهایی یادگیری نیست اما در بخش قابل توجهی از آموزش و یادگیری، می‌توان حفظ کردن و به خاطر سپردن را به عنوان بخشی از فرایند یادگیری مورد توجه قرار داد و به عنوان هدفِ میانی در نظر گرفت.

در ادامه رئیس اداره کتابخانه های دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد هم در این نشست گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد دارای 1 کتابخانه مرکزی و 5 کتابخانه دانشکده ای و 2 کتابخانه کلینیکی و دارای 143000جلد کتاب فارسی و لاتین و دارای 5600 عضو فعال است.

محمد اسماعیلی فارسانی اظهار داشت: کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد دارای بخش های پایان نامه حدود 11000عنوان، نشریات( 460 عنوان نشریه فارسی و 110 عنوان نشریه لاتین)، بخش اطلاع رسانی که دارای پایگاه های جستجوی مقالات فارسی و لاتین، بخش امانت، جستجوی کتاب، بخش مرجع و خدمات فنی است.

وی افزود: ظرفیت سالن های مطالعه کتابخانه های دانشگاه 650 نفر است که همزمان می توانند از سالن های مطالعه استفاده کنند.

در این مراسم که در کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار شد اعضای برتر بر اساس کارکرد و میزان استفاده از کتابخانه های دانشگاه انتخاب و تجلیل شدند.

بازدید از کتابخانه های دانشگاه و برگزاری نمایشگاه کتاب در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد از جمله برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در این واحد دانشگاهی بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1044170

وب گردی

وب گردی