نمایندگان از تخصیص ردیف اعتباری ویژه برای مدارس عشایری حمایت می‌کنند

سخنگوی کمیسیون آموزش‌و‌تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس از در نظر گرفتن ردیف اعتباری خاص برای مدارس عشایری در لایحه بودجه حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اساسنامه مدارس عشایری 12 اسفند سال 93 در نهصد‌و‌هشتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسید. این اساسنامه در اواخر بهمن سال 94 با امضای رئیس جمهور به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد.

براساس ماده 14 این اساسنامه، سرانه اعتباری دانش‌آموزان مدارس عشایری، به صورت ویژه و حداقل به میزان سه برابر مدارس عادی تعیین شده و در اولویت پرداخت قرار می‌گیرد؛ همچنین براساس ماده 15، وزارت آموزش و پرورش موظف است به منظور تحقق عدالت آموزشی و پرورشی و همچنین بسترسازی توسعه متوازن در مناطق عشایری، ردیف اعتباری خاص با عنوان «توسعه آموزش و پرورش عشایری» با هماهنگی سازمان مدیریت ‌برنامه‌ریزی کشور تعیین و در لوایح بودجه سالیانه منظور کند.

متاسفانه بنا به دلایل مختلف از جمله کمبود بودجه آموزش و پرورش،‌ برخی از ماده‌های این اساسنامه تاکنون محقق نشده است. میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اجرایی نشدن ردیف اعتباری خاص برای مدارس عشایری اظهار کرد: این موضوع به وزارت آموزش و پرورش مرتبط است، دولت باید لایحه مربوط به مدارس عشایر را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند تا بررسی‌های لازم درباره آن صورت گیرد.

وی ادامه داد: قطعاً هر لایحه‌ای که به مجلس شورای اسلامی ارائه شود، نمایندگان مجلس پس از بررسی‌های کارشناسانه تلاش می‌کنند از آن حمایت کنند، در نظر گرفتن ردیف بودجه برای مدارس عشایری نیز از این قاعده مستثنی نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: هر لایحه‌ای که از سوی آموزش و پرورش در حوزه‌های مختلف مخصوصاً مناطق عشایری و محروم به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود، مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

وی در پایان بیان کرد: باید منتظر لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس باشیم تا مشخص شود جزئیات تخصیص بودجه به چه صورتی خواهد بود. تصور می‌کنم نمایندگان مجلس از در نظر گرفتن ردیف اعتباری خاص برای مدارس عشایری در لایحه بودجه حمایت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044172

وب گردی

وب گردی