دانشگاه‌ها برای محتواسازی مباحث قرآنی تلاش کنند

نخستین نشست شورای هماهنگی فعالیت های قرآن و عترت (ع) در دانشگاه های استان چهارمحال و بختیاری در سالن جلسات مجتمع فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد باخیر مقدم به حاضرین در جلسه گفت: در مباحث قرآنی فقط به فرهنگ سازی شکلی قرآن اکتفا شده است و برای حاکمیت محتوایی قرآن تلاشی انجام نگرفته است و اگر فعالیت انجام شده خیلی ناچیز بوده است لذا نخستین فلسفه شورا که با حضور معاونین فرهنگی دانشگاه برگزار می شود تلاش برای محتوا سازی مباحث قرآنی در دانشگاه ها است.

حجت الاسلام والمسلمین رضا قاسمی نژاد در ادامه اظهار داشت: طبق حدیثی در فتنه ها باید به قرآن مراجعه شود و این امر باید در جامعه فرهنگ سازی شود چرا که قرآن اصلی ترین بخش اعتقادی ما است و ما تکلیف داریم که به صورت جدی تر به امر گفتمان سازی قرآن در دانشگاه ها بپردازیم.

وی گزارشی از جلسات برگزار شده با رابطین قرآنی دانشگاه ها از زمان انتخاب این دفتر به عنوان دبیرخانه فعالیت های قرآن و عترت نیز ارائه داد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین صفی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان، ضمن تشکر از حضور اعضا و دغدغه مندی در زمینه فعالیت های قرآنی در دانشگاه به تشریح آیین نامه پرداخت و در ادامه نیز حاضرین به ذکر پیشنهادها و نقطه نظرات خود پرداختند.

برگزاری جشنواره های قرآنی در سطح دانشگاه های استان به صورت هماهنگ برای تقسیم هزینه ها، ایجاد یک کانال مجازی برای اطلاع دانشگاه ها از برنامه های سایر دانشگاه ها و استفاده از این برنامه ها، برگزاری برنامه های قرآنی ویژه استادان دانشگاه به صورت هدفمند و مستمر و برنامه ریزی توسط شورا برای خلاء های موجود در دانشگاه ها، از جمله پیشنهادهای اعضای حاضر در این جلسه بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1044173

وب گردی

وب گردی