اولین استارتاپ صنعت کفش ایران در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار می‌شود/ امضای تفاهم‌نامه‌ با مدرسه «تاسو»ی استانبول و دانشگاه کارس ایتالیا

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز از تأسیس مدرسه مهارتی کفش هم‌زمان با دهه فجر و همچنین برگزاری اولین استارتاپ صنعت کفش ایران در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی خبر داد.

علیرضا جباریان فام در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تفاهم‌نامه این اتحادیه با دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با دانشگاه آزاد اسلامی منعقد کردیم، قرار است یک مدرسه کفش در زمینی به مساحت 1300 متر در دانشکده دندان‌پزشکی راه‌اندازی شود که اولین مدرسه مهارتی کفش استان آذربایجان شرقی خواهد بود.

او با بیان این که کلاس‌های این مدرسه مهارتی را تا دهه فجر تجهیز و آغاز به کار خواهیم کرد ادامه داد: چندی پیش به همراه مسئولان و نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه استانبول حضور پیدا کرده و از مدرسه کفش استانبول بازدید کردیم و از نزدیک با صنعت کفش آن‌ها نیز آشنا شدیم.

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز گفت: اولین استارتاپ صنعت کفش ایران در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از 12 تا 14 آذرماه برگزار خواهد شد؛ واحد تبریز به عنوان پایلوت حمایت از صنعت چرم و کفش و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه انتخاب شده است تا حمایت‌های لازم را برای توسعه صنعت کفش استان انجام دهند.

او در پاسخ به این سوال که نحوه حمایت شما از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به چه صورت است، گفت: حمایت و آموزش دانشجویان را به تازگی آغاز و حدود یک سال است که روی این موضوع کار می‌کنیم. در ابتدا صنعت کفش و سپس ارتباط صنعت با دانشگاه را عارضه‌یابی کردیم. پس از آن همکاری دانشگاه آزاد استان با اتحادیه کفاشان تبریز آغاز شد. برای اولین بار ارتباط صنعت با دانشگاه ایجاد شده است.

جباریان فام با بیان این که پیش از این ارتباط صنعت با دانشگاه عمومی بود؛ اما الان هد‌ف‌گذاری شده است اضافه کرد: ارتباط صنعت با دانشگاه در استان آذربایجان شرقی در صنعت چرم آغاز شده و صنعت اعلام آمادگی کرده که تمام دانشجویان حتی استادان می‌توانند با حضور در کارخانه‌های کفش استان آموزش ببینند. همچنین بعد از آموزش نیز آمادگی داریم نیروهای کارآمد را استخدام کنیم. همچنین آماده تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه‌ها و خریداری طرح‌های دانشجویان هستیم.

به گفته او این کار مشترکی است که اولین بار به صورت تخصصی با حمایت دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود.

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز با بیان این که در هر سه زمینه آموزش دانشجویان، خریداری طرح‌ها و حمایت مالی آمادگی کامل داریم اظهار کرد: همچنین در زمینه صادارت و بازاریابی برای کسانی که تخصص دیده و آموزش‌های لازم را دیده اند، آماده همکاری هستیم. هر طرحی که قابل استفاده در صنعت باشد از دانشجویان خریداری خواهیم کرد و همچنین استخدام نفرات و آموزش دانشجویان برای توانمندی آن‌ها را در دستور کار داریم.

جباریان فام تاکید کرد: به طور مثال یک دانشجو بعد از تحصیل در مقطع لیسانس و فوق لیسانس بیکار است؛ اما ما می‌توانیم آن‌ها را به صورت تخصصی البته مشترک با دانشگاه آموزش دهیم و دانشجویان نیز می‌توانند در صنعت کفش شروع به تولید کنند. این طرح به تازگی آغاز شده و به محض این که مدرسه کفش را در دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح کردیم آموزش کوتاه کلید خواهد خورد. در این مدرسه هم کارگرهای ما از صنعت و هم دانشجویان حضور خواهند داشت تا آموزش دیده و آماده به خدمت شوند.

او در پاسخ به این سوال که آموزش در این مدرسه توسط چه کسانی است، توضیح داد: برای آموزش کارهای تخصصی، استادان از صنعت آورده می‌شوند؛ اما یک سری از آموزش‌ها توسط استادان دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود؛ همچنین قرار است استادانی از خارج کشور برای آموزش در این مدرسه مهارتی استخدام کنیم.

به گفته او در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با مدرسه «تاسو»ی استانبول ترکیه منعقد شده است.

جبریان فام در این باره گفت: بر اساس تفاهم‌نامه با مدرسه‌ای در ترکیه درصدد هستیم تا هم نرم‌افزاهای لازم برای تولید کفش را از آنها خریداری کنیم و هم از استادان آنها در مدرسه مهارتی کفش تبریز استفاده کنیم.

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز در پایان گفت: همچنین در حال رایزنی با دانشگاه کارس میلان ایتالیا هستیم تا برای انجام کارهای تخصصی و فنی از استادان آن‌ها استفاده کنیم. ثبت‌نام برای مدرسه مهارتی کفش تبریز از دهه فجر آغاز می‌شود؛ اما سعی داریم قبل از دهه فجر آموزش کوتاه مدت در این مدارس را آغاز کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044188

وب گردی

وب گردی