داخلی‌سازی کیت AMT با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی/ آموزش در دانشگاه‌ها کاربردی نیست

مشاور مدیرعامل شرکت چرخشگر تبریز از امضای تفاهم نامه با دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی برای تولید کیت AMT خبر داد.

علیرضا دادجویان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کیت AMT (Automated Manual Transmission ) می‌تواند گیربکس‌های سنگین و سبک را برقی کند. این کیت کنار گیربکس نصب شده و تعویض دنده‌های آن‌ها را برقی می‌کند. برای این کار تقریبا سه جلسه برگزار شد و استادان دانشگاه آزاد اسلامی در گروه مکانیک این موضوع را بررسی می‌کنند تا بتوانیم این کیت را داخلی‌سازی کنیم.

او با بیان این که این کیت نمونه‌ای خارجی دارد و باید داخلی سازی شود، ادامه داد: در حال حاضر استادان دانشگاه آزاد اسلامی در حال کار روی این موضع هستند تا با همکاری مدیریت تحقیق و توسعه شرکت چرخشگر این موضوع انجام شود. نتیجه تحقیقات نیز در آینده نزدیک مشخص و پروژه داخلی شدن این کیت به زودی تدوین و سپس برنامه‌ریزی برای ساخت و داخلی شدن آن آغاز می‌شود.

مشاور مدیرعامل شرکت چرخشگر تبریز اظهار کرد: استادان گروه مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی تحقیقات خود را آغاز کرده‌اند و روی داخلی کردن این کیت تفاهم‌نامه‌ای منعتقد شده است؛ در حال حاضر درباره زمان اجرای پروژه و بحث مالی آن در حال رایزنی هستیم.

دادجویان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که دانشجویان نیز برای کارآموزی در شرکت چرخشگر حضور پیدا می‌کنند اضافه کرد: همچنین با استادان گروه مکانیک جلساتی برگزار شد و آن‌ها طرح‌هایی را مطرح کردند؛ در این جلسات اعلام آمادگی کردیم تا همکاری لازم را در تمام طرح‌های ارائه شده آغاز کنیم؛ چرا که هر کدام از این طرح‌ها قابلیت این را دارند که گره‌ای از صنعت خودرو را در زمینه گیبربکس و فرمان باز کنند.

او اظهار کرد: طرح کیت AMT در زمینه فرمان، ستون فرمان و همچنین بحث گیربکس‌های خودرهای سبک و سنگین است و برای ساخت داخلی شدن آن از هر طرحی که استادان دانشگاه آزاد اسلامی ارائه دهند استقبال کرده و از آن‌ها حمایت مالی می‌کنیم.

مشاور مدیرعامل شرکت چرخشگر تبریز در پاسخ به این سوال که نقش دانش در پیشبرد اهداف صنایع چقدر تاثیر دارد، توضیح داد: بحث اصلی صنعت دانش فنی است، تا جایی که فناوری حرف اول و آخر را در صنعت امروز می‌زند. امروزه دانشگاه‌ها می‌توانند کمک زیادی به بحث فناوری کنند و ما باید سعی کنیم تا آموزش در دانشگاه‌ها کاربردی بوده و به سمت مهارت حرکت کند. معتقدم باید در دانشگاه ها علم روز و در کنار آن مهارت آموزش داده شود.

او با بیان این که مهارت آموزی در دانشگاه‌ها می‌تواند گره صنعت را باز کند، ادامه داد: این در حالی است که فاصله بین صنعت و دانشگاه برای ما مشکلاتی را ایجاد کرده است؛ دانشگاه‌ها باید در مراکز تحقیق و توسعه صنایع حضور پیدا کنند و گره مشکلات صنعت را باز کنند. با بررسی اجمالی در بحث آموزش دانشگاه‌ها متاسفانه می‌بینیم که این آموزش‌ها کاربردی نیستند. علمی که در دانشگاه‌ها آموزش داده می شود باید به درد صنعت بخورد و این در حالی است که اقدامات دانشگاه یک سری آموزش‌های ابتدایی است و طی 20 سال گذشته تغییر نکرده است. معتقدم آموزش و پژوهش باید مسئله محور باشد و در این صورت است که می‌تواند مشکلات صنعت را حل کند.

دادجویان در پاسخ به این سوال که آیا پرسنل و کارگران شرکت چرخشگر نیز برای بحث آموزش در دانشگاه آزاد اسلامی حضور پیدا می‌کنند یا خیر گفت: تمام پرسنل چرخشگر و سازمان‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند؛ اما متاسفانه این موضوع دردی را از صنعت و جامعه درمان نمی‌کند چون آموزش‌ها پایه‌ای است و کاربردی نیست. شما می‌بینید دانشجویان آموزش‌های لازم را به صورت نظری می‌بینند؛ اما وقتی وارد محیط کار می‌شوند باید دوباره آموزش‌های کاربردی را در محل کار یاد بگیرند. این در حالی است که دانشگاه‌ها می‌توانند آموزش نظری و کاربردی را توامان ارائه دهند تا وقتی وارد محیط کار می‌شوند آچار به دست باشند، ولی متاسفانه در حال حاضر اینگونه نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044251

وب گردی

وب گردی