روند مطالبه‌گری دانشجویان در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین گفت: همیشه دانشجویان با درایت از دام‌های دشمنان رها شدند و با وجود فراز‌و‌نشیب و مشکلات، روند مطالبه‌گری دانشجویان رو به بهبود و در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

حامد زارعی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به اینکه در شرایط حساسی که کشور در آن قرار دارد توجه به مفهوم دانشجو و جریان دانشجویی اهمیت زیادی پیدا می‌کند، اظهار کرد: کشور در چند روز گذشته دچار مشکلاتی شد و آشوبگران سعی در به‌هم زدن نظم عمومی جامعه را داشتند. از طرفی در هفته بسیج هم قرار داشتیم؛ اما ملت ایران بار دیگر با هوشیاری خود از این آزمون نیز روسفید خارج شده، صفوف خود را از اغتشاش‌گران جدا کرد و حماسه 4 آذر را رقم زد.

وی افزود: دانشجوی سال 98 با دانشجوی سال‌های 78 یا 68 در شرایط متفاوتی قرار دارد و شاید مقایسه بین دانشجوی دوران فعلی با گذشته درست نباشد. شرایط اجتماعی کشور در هریک از این برهه‌ها متفاوت بوده است، اگر دانشجوی فعلی را با شرایط پیرامونی آن بررسی کنیم، خواهیم دید در شرایطی این دانشجو فعالیت می‌کند که شاهد رشد چشمگیر رسانه‌های دیجیتال و فناوری هستیم و حتی وضعیت فرهنگی و اقتصادی کشور نیز متفاوت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین بیان کرد: با در نظر گرفتن شرایط موجود دانشجوی فعلی نه تنها از دانشجویان دهه‌های گذشته فعالیت کمتری ندارد، بلکه بسیاری از فناوری‌های حاضر کشور به دست دانشجویان توسعه یافته و فضای بهتری نیز برای فعالیت دارند.

زارعی تأکید کرد: قطعا مطالبه‌گری، آرمان‌خواهی، آزادی‌خواهی، حقیقت‌جویی و میل رسیدن به هدف‌های والا جزو ذاتی دانشجو است. کسی که به دنبال دانش باشد در راستای همین دانش به دنبال آرمان‌خواهی و مطالبه گری است؛ اما توجه به کارهایی که سرویس‌های اطلاعاتی غربی انجام می‌دهد، نشان داده دشمنان به‌دنبال انحراف در جریان دانشجویی ایران هستند.

وی خاطرنشان کرد: همیشه دانشجویان با درایتی که داشتند از دام‌های دشمنان رها شدند و با وجود فراز و نشیب و مشکلاتی که وجود داشته روند مطالبه‌گری دانشجویان رو به بهبود بوده و در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین تصریح کرد: قبل از اینکه مسئولیت اجرایی داشته باشم معلم هستم، استادان دانشگاه تا پایان عمر خود هم معلم هستند و هم دانشجو، به همراه آموزش دادن به دانشجو در حال یادگرفتن هستند. قبل از توصیه به دانشجویان به استادان دانشگاه توصیه می‌کنم که قدر دانشجوی نسل امروز را بدانند و با این دانشجویان به شیوه مناسب هم نسل‌های دانشجویان 98 رفتار کنند، اگر دانشجویان فعلی تفاوت‌هایی هم با دانشجویان دهه‌های گذشته داشته باشند دلیل بر ضعف یا ناتوانی آن‌ها نیست.

این استاد دانشگاه ادامه داد: دانشجویان نیز در شرایط حساس فعلی کشور قدر خود را بدانند که دانشگاه به‌عنوان قوه عاقله کشور محسوب می‌شود و در این جایگاه تمام همت و تلاش خود را در راستای حقیقت‌طلبی، آرمان‌خواهی و آزادی‌خواهی به کار گیرند و بتوانند فرداهای کشور را بسازند و حفظ کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین در پایان گفت: مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند که جهاد فعلی، جهاد علمی است و بزرگ‌ترین منبع اقتدار، اقتدار علمی است؛ این اقتدار علمی میسر نیست مگر به وسیله سربازان و افسران جنگ نرم که دانشجویان و استادان دانشگاه هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044273

وب گردی

وب گردی