دانشجویان در مقطع ارشد و دکتری، از صنایع کمک هزینه پایان‌نامه‌ دریافت می‌کنند

مدیر توسعه فناوری ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: رفع مشکلات حوزه آب و بررسی باقیمانده سموم در آب‌های استان از جمله طرح‌های واحد تبریز است که به آن ورود کرده و تلاش داریم مشکلات این دو حوزه را رفع کنیم.

جعفر ابوالحسنی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره ارتباط این واحد دانشگاهی با صنایع استان آذربایجان شرقی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با صنایعی که برند تبریز هستند از جمله مس سونگون، تراکتورسازی و چرم و کفش تفاهم‌نامه‌هایی منعقد و یک سری کارگروه‌های تخصصی برای اجرایی شدن مفاد این تفاهم نامه‌ها مشخص کرده است. به طور مثال هر ماه صنایع مس سونگون بازدید کرده و گروه‌های تخصصی اعضای هیات علمی خود را برای شناسایی مشکلات آن‌ها اعزام می‌کنیم.

او با بیان این که گروه مکانیک، حسابداری، شیمی و برق واحد تبریز هر ماه از صنایع مس سونگون بازدید کرده و در جریان چالش‌ها و مشکلات آن‌ها قرار می‌گیرند ادامه داد: این گروه‌ها به صورت حضوری درباره مشکلات صنایع با آن‌ها صحبت می‌کنند و در آخر ماه کارشناسان مس سونگون را دعوت کرده و در دانشگاه نیز جلساتی با آن‌ها برگزار می‌شود.

ابوالحسنی افزود: در نهایت مشکلات شناسایی شده و پرپوزال را پرزنت و اعلام می‌کنیم که کدام مشکل آن‌ها را می‌توانیم حل کنیم. اگر دیدند که به دردشان می خورد و مشکل آن ها حل میشود تبدیل به قرارداد میشود ما تاکنون 2 قرارداد امضا کردیم به عنوان طرح برون دانشگاهی که یکی طرح اسید سولفوریک و دیگری طرح مربوط به گروه زمین شناسی است.

مدیر توسعه فناوری ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز اضافه کرد: با شرکت چرخشگر تبریز نیز که بعد از تحریم‌ها مشکلاتی را داشتند چندین جلسه تخصصی تشکیل دادیم. در حوزه کشاورزی، هواشناسی و محیط زیست که امروزه به ابر چالش تبدیل شده اند نیز ورود کرده‌ایم.

ابوالحسنی تاکید کرد: حوزه آب و بررسی باقیمانده سموم در آب‌های استان از جمله طرح‌های واحد تبریز است که به آن ورود کرده و تلاش داریم مشکلات این دو حوزه را نیز رفع کنیم. در مورد کفش و چرم نیز مدرسه مهارتی چرم و کفش به زودی افتتاح خواهد شد. همچنین بعد از انعقاد تفاهم‌نامه و جلسات مشترک اتاقی را نیز در اتحادیه چرم تبریز به عنوان محل استقرار دانشگاه در آن شهرک تحویل گرفتیم.

او با بیان این که نمایشگاه چالش‌های فراروی صنعت استان در واحد تبریز برگزار شد تصریح کرد: دانشجویان در مقطع ارشد و دکتری کمک هزینه پایان‌نامه‌ای خود را از صنایع دریافت می کنند؛ یعنی دانشجویی که پروژه خود را در راستای حل مشکلات صنایع انتخاب می‌کند ( آب و چرم و کفش و حسابداری) آن‌ها طبق تفاهم نامه از دانشجویان حمایت مالی می کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1044297

وب گردی

وب گردی