تبادلات علمی واحد علوم و تحقیقات با دانشگاه‌‌‌‌‌‌‌های اروپایی و چین/  تشکیل کارگروه‌‌‌های جذب استادان حق‌‌‌‌‌التدریس در دانشگاه

رئیس واحد علوم و تحقیقات گفت: در زمینه تبادلات بین‌‌‌‌المللی برای آشنایی استادان با روش‌‌های نوین تدریس در دیگر دانشگاه‌‌های دنیا، تفاهم‌‌نامه‌‌هایی را در قالب تبادل استاد با برخی از دانشگاه‌‌‌های اروپایی و کشور چین منعقد کردیم. 

رضا مسعودی رئیس واحد علوم و تحقیقات در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌‌‌های این واحد دانشگاهی در ارتقای سطح کیفی استادان گفت: مهم‌‌‌ترین فعالیت ما در سال گذشته، استفاده و دعوت به کار دوباره از استادان جوان و بازنشسته‌‌ای بوده که در دوره قبلی از ادامه فعالیت با این واحد دانشگاهی بازمانده بودند؛ که این میزان جذب، با تایید مرکز جذب هیئت علمی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد انجام شده است.

وی تشریح کرد: در حال حاضر اولویت اصلی ما در حوزه هیئت علمی واحد علوم و تحقیقات است تا در فراخوان‌‌‌هایی که اعلام می‌‌شود با لحاظ نیاز و اولویت واحد بتوانیم جذب هیئت علمی کارآمد و کیفی داشته باشیم تا کمبود موجود را جبران کنیم. در همین راستا، برای استادان و اعضای هیئت علمی که در واحد دانشگاهی ما حضور دارند کارگروه‌‌های جذب دانشکده‌‌‌ها را فعال کردیم و هیئت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که 4 یا 5 نفره هستند با حضور رئیس دانشکده، نماینده هیئت اجرایی جذب واحد و افراد خبره دانشکده، پرونده‌‌‌های استادان جوان را مورد بررسی قرار می‌‌‌دهند. به این ترتیب، اگر اعضای هیئت علمی در حوزه‌‌‌‌‌های مختلف علمی و پژوهشی کارنامه پرباری نداشته باشند توبیخ یا حتی قرارداد با آنها لغو می‌‌‌‌شود.

رئیس واحد علوم و تحقیقات خاطرنشان کرد: با توجه به ساز و کارهایی که در بحث ارتقا استادان داریم، درصددیم تا جذب هیئت علمی را مدیریت کنیم تا برنامه محور و جامع‌‌تر در حوزه آموزش و پژوهش، همکاری و مشارکت در امور واحد داشته باشند. یک برنامه مدونی هم در حوزه معاونت آموزشی واحد در حال تدوین است تا همگام‌‌سازی استادان با شیوه‌‌‌های نوین تدریس میسر شود. در همین راستا، یکی از جدی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین فعالیت‌‌‌‌های ما در حوزه توسعه رشته‌‌‌های بین رشته‌‌ای و جذب هیئت علمی در این رشته‌‌ها با رویکرد توجه به فناوری‌‌‌های روز دنیاست.

وی درباره تبادلات بین‌‌‌‌المللی واحد علوم و تحقیقات در جهت آشنایی استادان با روش‌‌های نوین تدریس اظهار کرد: در زمینه تبادلات بین‌‌‌‌المللی برای آشنایی استادان با روش‌‌های نوین تدریس در دیگر دانشگاه‌‌های دنیا، تفاهم‌‌نامه‌‌هایی را در قالب تبادل استاد و دانشجو با برخی از دانشگاه‌‌‌های اروپایی و کشور چین منعقد کردیم.

رئیس واحد علوم و تحقیقات درباره نحوه پرداخت حقوق استادان حق‌‌‌التدریس خاطرنشان کرد: حقوق استادان حق‌‌‌التدریس به صورت ساعتی و براساس مدرک تحصیلی، ساعات حضور و غیاب پرداخت می‌‌‌شود. جذب استادان حق‌‌‌‌‌‌‌التدریس هم بعد تایید از سوی سازمان مرکزی و مسئولان واحدها، براساس نیازمندی واحدهای دانشگاهی انجام خواهد شد.

مسعودی تاکید کرد: سعی کردیم حقوق استادان حق‌‌‌‌التدریس به موقع پرداخت شود و برای نظارت بر عملکرد این استادان یک نظارت کیفی جدی را در نظر گرفتیم تا همان کارگروه‌‌‌های جذبی که در دانشگاه‌‌‌‌‌‌ها فعال هستند در مرحله اول و هیئت اجرایی در مرحله دوم در خصوص جذب استادان حق‌‌التدریس نظارت بیشتری داشته باشند. در حال حاضر، بیش از 600 عضو هیئت علمی و حدود 1300 نفر استاد حق‌‌‌التدریس در سال تحصیلی جاری داریم. با توجه به تناسب استاندار استاد و دانشجو و توجه به توسعه رشته‌‌‌های میان رشته‌‌ای، میزان جذب ما در هیئت علمی مشخص خواهد شد.

وی درباره نحوه جذب استادان حق‌‌‌التدریس تصریح کرد: استادان حق‌‌‌‌التدریس برای حضور در واحدهای مختلف، جهت تدریس، باید مراحل فراخوان جذب را طی کرده تا بعد از تایید مرکز جذب سازمان مرکزی و بررسی‌‌‌هایی که در واحد مربوط انجام خواهد شد، جذب شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044298

وب گردی

وب گردی