وزارت علوم در روند فعالیت تشکل‌های دانشجویی مانع ایجاد می‌کند

مسئول بسیج دانشکده صداوسیما گفت: وزارت علوم یا دولت با سنگ اندازی بر سر راه تشکل‌های دانشجویی برای روند فعالیت‌ها مانع ایجاد می‌کنند.

سجاد فخرایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های جنبش دانشجویی گفت: رهبر معظم انقلاب خواسته‌هایی از فعالان دانشجویی دارند که بخشی از آن‌ها در سال‌های اخیر تحقق پیدا کرده است. انقلابی بودن دانشگاه و دانشجو از خواسته‌های مقام معظم رهبری بوده که این مورد در تشکل‌‌های دانشجویی انجام شده است.

وی افزود: رشد علمی و اخلاق از دیگر خواسته‌های رهبر انقلاب بوده که به صورت نسبی روی داده است.

به گفته مسئول بسیج دانشکده صداوسیما جنبش دانشجویی در چند سال اخیر دچار رخوت و انفعال شده که بی دغدغه بودن دانشجویان یکی از عوامل آن است.

فخرایی آموزش‌های تشکیلاتی ضعیف و منسجم نبودن مبنای فکری را از جمله دلایل انفعال جنبش‌های دانشجویی برشمرد و اظهار کرد: دانشجویی که از لحاظ فکری کامل نشده باشد قطعا دغدغه نخواهد داشت. نرم افزار حرکت دانشجو تفکرش است که در صورت نداشتن چنین چیزی حرکتی اتفاق نخواهد افتاد. دانشجوی تشکیلاتی توجیح نباشد اشتباه عمل خواهد کرد

وی ادامه داپ: سطحی نگری یکی از مشکلات تشکل‌های دانشجویی است از این رو با مطالعات کم عمق و عملکردی ضعیف مواجه هستیم. همین امر منجر به ایجاد نشدن موج‌های بزرگ از سوی تشکل‌های دانشجویی می‌شود.

فخرایی با تاکید بر پایین آمدن سن دانشجویان و وجود مشکلات دانشجویی اظهار کرد: عوامل موجود منجر به ضعف در عملکرد تشکل‌های دانشجویی می‌شود زیرا فردی که دغدغه معیشت دارد توانایی کمک رسانی به فعالیت‌‌های دانشجویی را ندارد.

فخرایی اظهار کرد: خط مطالبه گاهی اوقات به خوبی در کل کشور پیگیری می‌شود اما تشکل‌های دانشجویی باید در مسائل تخصصی و علمی برای حل مسائل و مشکلات کشور ورود کنند که در این عرصه‌ها نیز فعالان دانشجویی ضعف دارند.

وی افزود: وزارت علوم یا دولت با سنگ اندازی بر سر راه تشکل‌های دانشجویی برای روند فعالیت‌ها مانع ایجاد می‌کنند.

مسئول بسیج دانشکده صداوسیما با تاکید بر اینکه وضعیت کشور جنگی است، گفت: برخی چنین موضوعی را درک نکرده‌اند در حالی که کشور آماج جنگ‌ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و سیاسی است.

فخرایی افزود: توسط دولت و جنبش دانشجویی در جنگ چند بعدی و هوشمندانه علیه کشور غفلت انجام شده است.

وی با اشاره به حوادث اخیر ککشر که بر اثر گرانی بنزین اتفاق افتاده بود خاطرنشان کرد: بستر کار در حوادث اخیر بر روی فضای مجازی بود اما شاهد نفوذ از طریق برخی افراد بودیم که آب را به آسیاب دشمن می‌ریختند.

فخرایی تاکید کرد: جنبش دانشجویی به خاطر فسادی که در برخی نقاط دولت اتفاق افتاده باید مطالبه گری کند از این رو نیاز به امر به معروف اجتماعی در سطح کل کشور داریم و باید چنین فعالیتی با پیوست رسانه‌ای همراه باشد یعنی کار از طریق ابزار‌های رسانه‌ای پیش رود.

مسئول بسیج دانشکده صداوسیما با اشاره به جنگ اقتصادی که علیه کشور جریان دارد اظهار کرد: جنبش‌های دانشجویی باید از دولت اجرای سیاست‌های اقتصادی را مطالبه کنند همچنین باید طبق نظر رهبر انقلاب کرسی‌هایی در دانشگاهها برای حل مشکلات موجود در کشور برگزار شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044345

وب گردی

وب گردی