کارگاه آموزشی «دانشگاه نسل سوم و ایجاد بسترهای لازم» در واحد بوشهر برگزار شد

کارگاه آموزشی « دانشگاه نسل سوم و ایجاد بسترهای لازم» با محوریت هدایت پژوهش های دانشگاه به سوی ایده پردازی و تجاری سازی، پرورش سرمایه های انسانی ایده پرداز و کارآفرین، تقویت زیرساخت های لازم برای شکل گیری زنجیره اندیشه تا محصول در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد بوشهر، اسماعیل عبدالهی دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد بوشهر در کارگاه آموزشی دانشگاه نسل سوم و ایجاد بسترهای لازم واحد بوشهر در جمع دانشجویان و اعضاء هیأت علمی این دانشگاه ضمن گرامیداشت هفته بسیج، گفت: دانشگاه نسل سوم و چهارم مصداق فرهنگ بسیجی و جهادی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه این رویکرد دانشگاه، رویکردی مطابق با معیارها و ارزش های بسیج است، عنوان کرد: تولید، اشتغال، خدمت گذاری به جوانان، جامعه و کشور، پاسخ دهی مطلوب و واقعی به نیازها و مسائل جامعه امری مقدس است که در عمق فعالیت های دانشگاه و بسیجیان نهفته شده است.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه دعوت همگان به کار، فعالیت، ایجاد فضا و بستر مناسب برای فعالیت دیگران و نیز رفع نیازهای دیگران وظیفه ای شرعی و انسانی است که در بسیاری روایات و احادیث بر آن تأکید شده است، خاطرنشان کرد: این روحیه نیازمند فعالیت بی وقفه و ایثارگری است و جزء اولویت های برنامه های دانشگاه قرار دارد.

عبدالهی با اشاره به اینکه در تلاش است تا فرهنگ کارآفرینی و اشتغال زایی در بدنه دانشگاه نهادینه شود، اظهار کرد: این مهم باید یک رویه همیشگی برای دانشگاه و دانشجویان شود چرا که با تحقق آن ضمن استقلال شخصی و فردی، در هویت بخشی علمی کشور مؤثر خواهد بود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه مجموع این حرکت ها نوید بخش اتفاقات خوب و منشأ حرکت های جدی برای عبور از چالش های مختلف جامعه، جوانان، خانواده ها و کارگزاران نظام شود، اضافه کرد: امید است خداوند سبحان این تلاش های جمعی را مشمول برکت و ارزش الهی قراردهد.

در ادامه مدیر خدمات پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در این کارگاه به تشریح چالش ها و موانع موجود در فرآیند تبدیل شدن دانشگاه ها به دانشگاه نسل سوم پرداخت و اذعان کرد: در وهله اول، کارآفرینی به منزله درآمدزایی انجام می شود.

حسن مزارعی سه عامل را از علل اصلی جلوگیری از ایجاد دانشگاه کارآفرین برشمرد و افزود: اولین مسئله که معمولاً در فعالیت های پژوهشی دانشگاه رخ می دهد این است که این فعالیت ها مسئله محور نیستند و پاسخگوی نیازهای از جامعه یا صنعت نخواهند بود.

مدیر خدمات پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر ضعف در تیم سازی و انجام کارهای تیمی و فاصله میان زنجیره اندیشه تا تولید محصول مد نظر صنایع را از دیگر عوامل برشمرد.

محمد مهدی مزارعی عضو هیأت علمی واحد بوشهر و مدیر مرکز رشد خلیج فارس بوشهر دیگر سخنران این کارگاه بود که با تأکید بر مهیا بودن شرایط و بستر لازم برای کارآفرینی نظیر کاهش ریسک پذیری سرمایه گذاری، تهیه ملزومات اولیه و تخصصی شروع فعالیت، حمایت های مادی و معنوی، مشاوره های آموزشی و مالی از دانشجویان خواست تا با مطالبه گری از دانشگاه به دنبال دریافت آموزش های مهارتی به آنان شود.

کد خبر: 1044367

وب گردی

وب گردی