دانشگاه کارآفرین با قابلیت رونق بخشیدن به تولید واشتغال نیاز کشور است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به رسالت مهم دانشگاه در تولید داخلی و اشتغالزایی درکشورگفت: امروزبا توجه به سیاست و شرایط اقتصادی درکشوردانشگاه کارآفرین با قابلیت رونق بخشیدن به تولید واشتغال مد نظر است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، احسان کامرانی در دیدار خود با خیرین دانشگاه ساز شرق استان هرمزگان ومسئولان شهرستان سیریک با اشاره به توانمندی ها و موقعیت استراتژیک این شهرستان دراستان هرمزگان افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال این است تا با همکاری خیرین دانشگاه ساز بتواند دانشگاهی با قابلیت کاربردی ، منطبق برپتانسیل های منطقه احداث، وزمینه اشتغال ورونق تولید داخلی را فراهم سازد.

رئیس واحد بندرعباس عنوان کرد: علم همانند نوری است که با خود روشنایی و پویایی به ارمغان می آورد وبا توسعه وتاثیر آن بر اندیشه وتفکر انسان برکاتی به همراه می آورد که می تواند منشا تحول در هر جامعه ای قرار گیرد.

وی دانشگاه آزاد اسلامی را یکی ازبزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی مردمی است که با هدف خدمت به مردم ورفع مشکلات و موانع کشور در جای جای میهن اسلامی راه اندازی و در حال خدمتگزاری به مردم است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان مسئولیت این دانشگاه در استان را بسیار خطیر و مهم برشمرد و افزود: با وجود 52 واحد دانشگاهی در استان هرمزگان حدود 40 درصد بار آموزشی استان بر عهده دانشگاه آزاد است که این سهم بیانگر اعتماد مردم به دانشگاه وخدمت صادقانه این مجموعه در استان است.

کامرانی اظهار کرد: وجود منطقه ویژه ی اقتصادی مکران ، منابع نفت و گاز، جاذبه های گردشگری، منابع دریایی از توانمندی های شهرستان سیریک است که دانشگاه باید با بکارگیری ظرفیت های خود بتواند با ورود به این حوزه ها منشا خیر وبرکت برای مردم شرق استان شود.

وی با تاکید برفراهم نمودن شرایط و زیر ساخت های لازم جهت جذب توریسم در منطقه گفت: در دنیا از نظر درآمد زایی صنعت توریسم بعد از فروش سلاح نظامی در ردیف دوم قرار دارد و این در حالی است که نفت و گاز در ردیف سوم هستند.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان ماموریت این دانشگاه در استان را دریا محور دانست وافزود: دانشگاه باید با بکارگیری تمام ظرفیت های خود بتواند با همکاری مسئولان منابع دریایی مغفول مانده را فعال وزمینه رشد وتوسعه یافتگی منطقه را فراهم سازد.

در ادامه این دیدار امام جمعه موقت سیریک گفت: پیشرفت علمی درجامعه از رسالت مهم بزرگان دین بوده است لذا قرارگرفتن در این مسیر یک تکلیف دینی است که همه باید به آن عمل کنیم.

شیخ ابراهیم اسماعیلی هم فکری و هم اندیشی جهت توسعه حوزه علمی و فرهنگی در جامعه را امری ضروری و پسندیده خواند واظهار کرد: دانشگاه به عنوان پایگاه فرهنگی می تواند تحولی عظیم در منطقه ایجاد کند.

وی از اعلام آمادگی خیرین دانشگاه ساز شرق استان هرمزگان دراحداث ساختمان دانشگاه گفت: خیرین دانشگاه ساز با همکاری دانشگاه به دنبال این هستند تا با ساخت دانشگاهی متناسب با نیازوتوانمندی های منطقه خدمت بزرگی به مردم بویژه جوانان شرق استان کند.

این مسئول با بیان اینکه ارتباط باید دائمی ومستمر باشد اظهار کرد: دانشگاه ومجمع خیرین دانشگاه ساز باید با پیگری وجدیت بیشتراین مسئله را دنبال کنند تا در کمترین زمان ممکن این اتفاق مبارک درشهرستان سیریک بیفتد.

در ادامه این دیدار فرماندارشهرستان سیریک گفت: احداث دانشگاه در جهت توسعه علمی منطقه نیازاصلی منطقه است که تلاش می کنیم تا با همکاری مردم ومسئولان این کار عملی شود.

احمد جمال الدینی افزود:پیگیری واگذاری زمین در شاهراه اصلی شهر سیریک و بزرگراه چابهار به دانشگاه آزاد اسلامی سیریک در دستور کارقرار دارد که امیدواریم در آینده نزدیک کلنگ آن بر زمین زده شود.

وی راه اندازی رشته هایی متناسب با ظرفیت منطقه خواستار شد وعنوان کرد: این انتظار می رود تا دانشگاه با هم فکری ونیازسنچی شهرستان اقدام به راه اندازی رشته هایی کند تا بتواند با تربیت نیروی متخصص وکارآمد چرخه تولید را شتاب بیشتری بخشد.

این مسئول با تشریح برنامه های آینده دولت در شهرستان سیریک اظهار کرد:احداث نیروگاه برق1400 مگابایتی، گلخانه ای به مساحت 1300 هکتار، پرورش میگو به مساحت 1200هکتار گوشه ای از برنامه های دولت در شهرستان است که دانشگاه آزاد اسلامی می تواند با مشارکت در این طرح ها زمینه تولید واشتغال را فراهم سازد.

در ابتدای این دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز سیریک گزارشی از عملکرد این دانشگاه از بدوتاسیس تا کنون به حاضرین در جلسه ارائه داد.

کد خبر: 1044372

وب گردی

وب گردی