ارسال بیش از ۲۰۰ مقاله و هزار دلنوشته به همایش جهادگران علم و فناوری

دبیر کمیته علمی پژوهشی یازدهمین همایش جهادگران علم و فناوری بوشهر از ارسال بیش از 200 مقاله و هزار و صد دلنوشته و انشاء از دانشگاه ها و مدارس استان بوشهر و استان های همجوار به دبیرخانه کنگره خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد بوشهر، اسماعیل عبدالهی دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در آغاز به کار کنگره و یازدهمین همایش جهادگران علم و فناوری در بوشهر با بیان اینکه شهدا با خون مطهر و پاک خود، نفْس پاک و پایدار به کشور اهدا کردند، گفت: امروز به برکت خون و جانفشانی شهدا این فرصت نصیب ما شده است تا دور یکدیگر جمع شویم و از خوان پربرکت شهید و خانواده معزز شهدا فیض ببریم که جای قدرشناسی دارد.

دبیر کمیته علمی پژوهشی یازدهمین همایش جهادگران علم و فناوری در بوشهر با اشاره به واگذاری مسئولیت کمیته علمی پژوهشی کنگره سرداران و ۲ هزار شهید استان بوشهر به دانشگاه آزاد اسلامی به تشریح خلاصه عملکرد دبیرخانه کنگره پرداخت و گفت: از لحظه ای که مسئولیت کمیته علمی همایش به دانشگاه آزاد اسلامی واگذار شد، تمامی همکارانم در دانشگاه، متناسب با شأن و مأموریت دبیرخانه همایش این فرصت خدمت گذاری و پاسداشت مقام شهدای گرانقدر را مغتنم شمرده و فعالیت های شایسته ای را انجام دادند.

عبدالهی با اشاره به اینکه جلسات و نشست های متعددی همسو با برنامه ها و محورهای کنگره و همایش برگزار و تصمیمات اصولی اتخاذ و تا امروز به طور مشخص و دقیق پیگیری و انجام شده است، اذعان کرد: تصمیم دبیرخانه کنگره پس از مطالعات بسیار بر این شد که علاوه بر کارها و فعالیت های همیشگی کنگره های ملی، فعالیت های جدید و متمایزی انجام پذیرد که برگزاری همایش جهادگران علم و فناوری با محوریت شهدا یکی از این تصمیمات است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه بحمداله استقبال برای شرکت در همایش جهادگران علم و فناوری امسال فراتر از انتظار بوده است، تصریح کرد: 206 مقاله در حوزه فرهنگ ایثار، شهادت و بیانیه گام دوم انقلاب توسط محققان قلم فرسایی و به دبیرخانه ارسال شد که در نهایت 60 مقاله توسط 18 داور از دانشگاه های استان طی فرآیند علمی و مرحله به مرحله مورد تأیید قرار گرفت.

وی ادامه داد: هر مقاله توسط 3 داور و در کمیته های داوری 8 نفره مورد بررسی قرار گرفته است.

عبدالهی با بیان اینکه مجوز برگزاری همایش جهادگران علم و فناوری از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی نیز اخذ شده و پیگیر انتشار مقالات برتر در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام هستیم، خاطرنشان کرد: با انجام این مهم، شرایط دسترسی همگانی به ویژه مسلمانان جهان به مقالات فراهم خواهد شد که این نیز حرکت جدیدی است.

دبیر علمی پژوهشی یازدهمین همایش جهادگران علم و فناوری در بوشهر با اشاره به اینکه قریب به یک هزار و یکصد انشاء و دلنوشته از دانش آموزان مدارس به دبیر خانه کنگره ارسال شد، گفت: این دلنوشته ها ارزش تفکر، مطالعه و تعمق دارند.

عبدالهی با بیان اینکه به 8 مقاله برتر کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، سفر به مشهدالرضا و 20 هدیه نقدی نیز به انشاء های دانش آموزی تعلق خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: در مقالات ارسالی مقاله هایی از استان های دیگر نظیر اصفهان، خوزستان، فارس و کهگیلویه و بویر احمد نیز وجود دارد که افتخاری برای استان بوشهر است و امید است که همگان از اجر معنوی این همایش بهره مند شوند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1044389

وب گردی

وب گردی