تسهیلات کارفرمایی کمیته امداد چیست و شامل چه کسانی می شود+جزئیات

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت:تسهیلات کارفرمایی به این صورت است که فردی که بنگاهی یا کارگاهی دارد و تحت پوشش کمیته است به ازای به کارگیری مددجوی کمیته امداد تسهیلات در اختیارش قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مهدی پور رمضانی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی درباره اقدامات معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد برای کمک به مددجویان کمیته گفت: اصلی‌ترین هدف کمیته امداد توانمند سازی خانوار‌ها است و بهترین راه این است که آن‌ها را صاحب درآمد کرده و وابستگی آن‌ها را به مستمری و کمک دولت کم کنیم.

وی گفت در توانمند سازی مددجویان کمیته امداد خانواده‌های که توان انجام کاری را ندارند مطابق با مشاوره شغلی تسهیلات در اختیار آن‌ها قرار میدهیم و اگر فردی قادر به انجام کاری است، ولی حرف‌های بلد نیست آن‌ها را به دوره آموزشی می‌فرستیم و مبلغ دوره را هم خودمان پرداخت می‌کنیم.

سقف فردی این تسهیلات ۵۰ میلیون است و علاوه براینکه وام فردی پرداخت می شود

پور رمضانی افزود: کمیته امداد خراسان شمالی در سال ۹۸ حدود ۱۴۳ میلیارد اعتبار اشتغال زایی دارد که از چند منبع مختلف از جمله منابع قرض الحسنه بانکی ۸۶ میلیارد و اعتبار دیگر باقی مانده اعتبار صندوق توسعه ملی تحت عنوان اشتغال روستائیان و عشایر است و در مجموع از محل سه منبع ۱۴۳ میلیارد اعتبار برای اشتغال زایی در اختیار داریم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: از ابتدایی سال تا برج ۸ بالغ بر ۶۰ میلیارد تسهیلات به مددجویان پرداخت کرده ایم.

تسهیلات کارفرمایی کمیته امداد چیست؟

پور رمضانی در ادامه درباره تسهیلات کارفرمایی کمیته امداد گفت: سقف فردی این تسهیلات ۵۰ میلیون است و علاوه براینکه وام فردی پرداخت میشود تسهیلات کارفرمایی هم داریم و این تسهیلات کارفرمایی به این صورت است که فردی که بنگاهی یا کارگاهی دارد و تحت پوشش کمیته است به ازای به کارگیری مددجوی کمیته امداد تسهیلات در اختیارش قرار می‌گیرد.

وی گفت: این تسهیلات کارفرمایی به این دلیل به افراد اختصاص داده می‌شود تا هم محل کار خود را افزایش دهند و هم مددجویی که امکان ارائه ضامن ندارد به کار مشغول شود. مددجو در این طرح هم بیمه می شود و هم حقوق میگیرد و اگر این کارگاه در منطقه محروم باشد علاوه بر اینکه تسهیلات در اختیار کارفرما گذاشته میشود حق بیمه مددجو هم دو سال توسط کمیته پرداخت می‌شود و سال سوم هم توسط کارفرما پرداخت می‌شود.

طرح راهبری شغلی یعنی اینکه از توان بخش خصوصی استفاده کنیم و افراد مشغول در بخش خصوصی با یک مهارت خاص در استان خودشان که دارای کاربرد نیز هستند آموزش لازم رابه مددجو می دهند

طرح راهبری شغلی چیست؟

پور رمضانی افزود: طرح راهبری شغلی یعنی اینکه از توان بخش خصوصی استفاده کنیم و افراد مشغول در بخش خصوصی با یک مهارت خاص در استان خودشان که دارای کاربرد نیز هستند آموزش لازم رابه مددجو میدهند و هدف نهایی در راهبری شغلی این است که محصولی که مددجو تولید میکند از لحاظ بازار فروش مشکلی نداشته باشد و ارزش افزوده برای مددجو داشته باشد.

وی افزود: در هر کدام از این مددجو‌ها در کنار راهبر شغلی قرار میگیرند و اصول علمی روز را به کار می‌گیرند و محصول را هم با قیمت مناسب در بازار ارائه می‌کنند.

پور رمضانی گفت: با توجه به اینکه خراسان شمالی پتانسیل ویژ‌های برای پرورش دام دارد با کمک گرفتن از قرارگاه سپاه با کسانی که در این زمینه‌ها توانمند بودند برای پیشبرد کارهایمان استفاده کرده ایم.

وی درباره میزان همکاری با شرکت‌های دانش بنیان گفت: تفاهم نامه‌ای با پارک‌های علم وفناوری استان خراسان شمالی منعقد کرده ایم که در سطح کمیته امداد صندوقی تشکیل شده تحت عنوان صندوق نوید و آن‌ها از شرکت‌های دانش بنیانی که قابلیت‌های لازم را داشته باشد حمایت‌های مالی لازم را به انجام می‌رسانند، ولی در این زمینه هنوز پرداختی نداشته ایم.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1044420

وب گردی

وب گردی