افتخارآفرینی دانشجوی واحد تهران غرب با ساخت ربات اجتماعی هوشمند

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با ساخت ربات اجتماعی هوشمند فیل شکل مایا، در یک کنفرانس بین المللی افتخار آفرینی کرد‌.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، پروژه کارشناسی ارشد الهام رنجکار دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک واحد تهران غرب، با عنوان "ربات اجتماعی هوشمند فیل شکل مایا"، در یازدهمین کنفرانس بین المللی رباتیک اجتماعی ICSR-2019 که از تاریخ 6 الی 9 آذرماه در شهر مادرید-اسپانیا برگزار شد، موفق به دریافت "جایزه برگزیده ویژه کنفرانس در حوزه سخت افزار و نرم افزار" شد.

این لوح بالاترین جایزه اهدائی کنفرانس مذکور به طرح های ابداعی، نوآورانه و کاربردی ارائه شده در سال 2019 است.

ربات اجتماعی مایا توسط گروهی از پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی-واحد تهران غرب و آزمایشگاه رباتیک اجتماعی-شناختی دانشگاه صنعتی شریف: به ترتیب الهام رنجکار و رامان رفعت نژاد و علی آموزنده نوباوه به سرپرستی علی مقداری و مینو عالمی (استادان راهنما) ساخته شده است.

مینو عالمی درباره این ربات گفت: پایان نامه الهام رنجکار، دانشجوی ارشد مکانیک تهران غرب، را بنده و همکارم در دانشگاه شریف پذیرفتیم. ایده را دادیم و از وی خواستیم با جدیت کار کرده و توانایی خودش را ثابت کند. حدود یک سال و نیم با ایشان کار کردیم و از تلاش دست برنداشتیم.

عضو هیات علمی واحد تهران غرب گفت: در واقع مهمترین ظرفیت امیدبخش ایران، نیروی انسانی مستعد و کارآمد و متعهد است. اصولا کشورها با دستاوردهای علمی به قدرت دست پیدا می کنند.

لوح بالاترین جایزه اهدایی کنفرانسICSR 2019 که به طرح های ابداعی ،نو آورانه و کاربردی در سال ۲۰۱۹ ارایه می شود دیروز 9 آذر ماه 98 به طرح " ربات اجتماعی هوشمند فیل شکل (مایا)" تعلق گرفت و کشور ایران را در جامعه بین المللی در صدر همه کشورها قرار داد. به امید اینکه دانشگاه آزاد قدر ظرفیت های علمی خود را بداند.

گفتنی است این طرح همچنین در هفتمین کنفرانس بین المللی رباتیک و مکاترونیک که طی روزهای 29 و 30 آبان 1398 در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، "رتبه دوم" را در میان طرح های خلاقانه و کاربردی کسب کرد و علاوه بر لوح تقدیر و تندیس کنفرانس، مبلغ 15 میلیون ریال جایزه نقدی نیز دریافت کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044446

وب گردی

وب گردی