افتتاح 12 سرای نوآوری در استان تهران هم‌‌‌‌‌‌زمان با دهه فجر/ موضوعات راهبردی در تهران هر کدام  به سرای نوآوری تبدیل می‌شوند

سرپرست اداره‌کل امور پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی از افتتاح 3 ساختمان جدید فناوری در استان تهران خبر داد.

سید محمدجواد صدری مهر سرپرست اداره کل امور پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره توسعه پارک های علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و استان تهران در تعامل با یکدیگر، فضاهای فناوری تهران را افزایش داده و در دهه فجر امسال 3 ساختمان جدید فناوری در تهران افتتاح خواهیم کرد. این سه ساختمان متعلق به واحدهای تهران غرب، تهران جنوب و واحد شهر قدس هستند که هر سه ساختمان با کمک پارک علم و فناوری دانشکده، تبدیل به سراهای نوآوری تهران می‌شوند.

او با بیان این که در این ساختمان ها 12 سرای نوآوری قرار می‌گیرد، اضافه کرد: در تعاملی که پارک علم و فناوری با استان تهران دارند، فناوری‌های راهبردی که جنبه ملی دارند تعیین شدند و هر کدام از این فناوری‌های راهبردی، موضوع یکی از سراهای نوآوری تهران خواهند بود. در واقع هر کدام از سراهای نوآوری به یکی از واحدهای تهران اختصاص داده می‌شود؛ اما در آن موضوع، همه واحدهای تهران مشارکت می‌کنند.

سرپرست اداره کل امور پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی درباره نحوه مشارکت واحدهای تهران در سراهای نوآوری خاطرنشان کرد: مشارکت واحدهای تهران در سراهای نوآوری به این معنی است که اعضای هیئت علمی مرتبط را به سمت آن سراها و دانشجویان علاقه مند را نیز برای استخدام در آن سرا هدایت می‌کنند. به طور مثال در واحد تهران جنوب موضوع هوش مصنوعی را به عنوان سرای نوآوری هوش مصنوعی خواهیم داشت. این سرا در تهران منحصر به فرد خواهد بود و اگر واحد تهران شمال و یا تهران غرب بخواهند در مورد هوش مصنوعی کار کنند باید هیئت علمی و دانشجویان خود را به سمت سرای نوآوری که در تهران جنوب ایجاد شده است، هدایت کنند.

صدری مهر با بیان این که با این استراتژی، موضوعات راهبردی در تهران هر کدام تبدیل به یک سرای نوآوری می‌شوند، ادامه داد: این سرای نوآوری منحصر به فرد است و مدیریت آن توسط واحد دانشگاهی انجام می‌شود؛ اما بقیه واحدها در کنار آن واحد قرار می گیرند تا این سرای نوآوری را از نظر محتوا غنا ببخشند.

او تاکید کرد: دهه فجر امسال در این سه واحد دانشگاهی 12 سرای نوآوری افتتاح می‌شود. این سراهای نوآوری قسمت عمده‌ای از فناوری‌های راهبردی و کلیدی را شامل می‌شود که نه تنها استان تهران بلکه بتواند بقیه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور را هم در این موضوعات تحت حمایت و پوشش قرار دهد.

سرپرست اداره کل امور پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی درباره موضوعات این سراها نیز صحبت به میان آورد و توضیح داد: موضوعات این سراها همان فناوری‌های راهبردی بوده که شامل فناوری های کشاورزی، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و فناوری‌های حوزه سلامت می‌شود و همچنین 12 موضوعی که مشخص شده و درباره هر کدام، سرای نوآوری مربوط به آن راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044462

وب گردی

وب گردی