ساخت دستگاه پلاسمای سرد برای ترمیم زخم‌های دیابتی در آزمایشگاه واحد علوم و تحقیقات/ تجاری‌‌‌‌‌سازی دستگاه در کشور

مدیرعامل شرکت هوپاد صنعت پلاسما از تجاری‌سازی دستگاه پلاسمای سرد برای ترمیم زخم‌های دیابتی خبر داد.

سارا فتح الله مدیرعامل شرکت هوپاد صنعت پلاسما و دانشجوی رشته مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره جدید‌ترین محصول این شرکت اظهار کرد: دستگاه پلاسمای سرد، جدید‌ترین محصول شرکت هوپاد صنعت محسوب می‌شود که طی چند دهه اخیر، تحقیقات زیادی برای ساخت آن انجام شده است.

وی افزود: این دستگاه در حوزه ترمیم زخم‌های دیابتی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ امروز متاسفانه شاهد رشد روزافزون آمار مبتلایان به بیماری دیابت هستیم، به طوری که نزدیک به 3 میلیون نفر از مردم ایران به این بیماری مبتلا هستند.

فتح الله ادامه داد: بخشی از بیماران دیابتی، دچار زخم‌ پا می‌شوند که تحقیقات زیادی برای سرعت بخشیدن به ترمیم این زخم‌ها انجام شده است؛ بسیاری از مکانیزم‌های بدن این بیماران مختل شده و ترمیم زخم‌های دیابتی به خوبی صورت نمی گیرد. این موضوع در نهایت منجر به قطع عضو خواهد شد.

این پژوهشگر گفت: مکانیزم عملکرد این دستگاه در حوزه‌های بالینی و حیوانی در چند سال گذشته به خوبی طی شده و نتایج آن در ژورنال‌های معتبر بین المللی چاپ شده است. امروز این دستگاه در مراکز درمان دیابت وجود دارد و به مرحله تجاری سازی و صنعتی رسیده است؛ همچنین تمامی بیمارستان‌ها و کلینیک‌های خصوصی و دولتی که در حوزه زخم‌های دیابتی فعالیت دارند، می‌توانند به این سیستم تجهیز شوند.

وی با اشاره به نمونه‌های خارجی این دستگاه تصریح کرد: سیستم پلاسمای سرد، به عنوان اولین مقاله و پژوهش در ژورنال‌های بین المللی چاپ شد؛ اما گروه‌های مختلفی نیز در این حوزه فعالیت دارند. در حال حاضر دو شرکت بین المللی، نوع دیگر این سیستم را ساخته‌اند که قیمت آن حدود 5 تا 8 هزار یورو بود. این قیمت حدود 4برابر قیمت دستگاهی است که در شرکت هوپاد صنعت تولید شد.

فتح الله در پایان درباره امکانات و ظرفیت‌های واحد علوم و تحقیقات گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات امکانی فراهم کرده بود تا از سیستم‌های آزمایشگاهی و تجهیزات آن به صورت رایگان استفاده کنیم که نمونه‌ اولیه این دستگاه در آزمایشگاه واحد علوم و تحقیقات ساخته شد؛ البته مراکز دیگری مانند دانشگاه تهران و بیمارستان دکتر شریعتی نیز حمایت‌های خوبی را از ما انجام دادند اما حمایت‌های اولیه از طرف واحد علوم و تحقیقات بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044472

وب گردی

وب گردی