۴۰ سال تجربه جایی برای آزمون‌ و خطای برخی از مدیران نمی‌گذارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ۴۰ سال تجربه باید ما را به‌جایی برساند که آماده باشیم و طبق آزمون‌ و خطا عمل نکنیم؛ البته که این تجربه دیگر جایی برای آزمون‌ و خطای برخی از مدیران نمی‌گذارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد مشهد، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش بصیرتی استادان بسیجی دانشگاه‌های استان خراسان‌رضوی که در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد با بیان اینکه بعد از ۴۰ سال تجربه دیگر نباید بر اساس آزمون‌وخطا عمل کنیم، اظهار کرد: آزمون‌ و خطاهای برخی از مدیران با هزینه‌هایی روبه‌رویی بوده و این در آینده قابل‌قبول نیست.

وی افزود: پیش از این تجربه حکومت‌داری نداشتیم؛ بنابراین هر کاری که کردیم با ظرفیت‌های موجود انجام دادیم و ابتدای انقلاب با این امر سهل و ممتنع مواجه شدیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بسیج در مقام بالاتر، مقتدای خود را امیرالمؤمنین(ع) می‌داند از این‌رو بسیج به سرچشمه‌ای فیاض و مستمر متصل بوده به همین دلیل چشمه‌های آن همچنان جوشان است.

صفارهرندی درباره تأثیرگذاری بسیج به‌عنوان یک حزب پنهان، مطرح کرد: یک حزب نانوشته بدون آلوده شدن به دعواهای طایفه‌گری و حزبی وجود دارد و بخشی از آن خواسته و نیاز را برآورده می‌کند و بسیج اساتید به لحاظ برآوردن این خواسته دارای شایستگی‌های بزرگی است.

وی با بیان اینکه درست است که ما در کشور بیش از ۱۰۰ حزب داریم؛ اما احزاب ما بیشتر احزاب شب انتخاباتی بوده و در زمان انتخابات فعال هستند، عنوان کرد: حزب به معنای واقعی تشکیلاتی بوده که نیروهای همفکر را جمع می‌کند، انسجام می‌بخشد، به آنها آموزش می‌دهد و تمرینی برای گرفتن مسئولیت است.

روح انقلاب ایران، اقتصادی و سیاسی نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره آسیب‌شناسی فرهنگ و مدیریت فرهنگی جامعه به بیان مطالبی پرداخت و گفت: نظامی که متفاوت از نظام‌های دیگر جهان است، وقتی می‌خواهد نهادهای خود را سامان دهد، هیچ نسخه قابل الگوگیری در اختیارش نیست، جز مضامین بلند و محکمی که از سیره اولیای الهی و قرآن کریم به‌دست‌آمده است.

صفارهرندی با بیان تعبیر میشل فوکو فیلسوف فرانسوی که به‌عنوان روزنامه‌نگار در دوران انقلاب به ایران آمده بود،‌ اضافه کرد: همه انقلاب‌ها برای تغییرات اقتصادی یا سیاسی می‌آیند؛ اما در ایران وقتی به انقلاب نگاه می‌کنید، می‌بینید که درست است مردم مشکلات اقتصادی دارند و وضع معیشتی خوبی ندارند؛ اما روح این انقلاب، اقتصادی و سیاسی نیست. در انقلاب ایران مردم آمدند تا خود را عوض کنند.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم مهم‌ترین شاخصه فرهنگی بودن را در مورد شخصیت‌های انقلاب نشان دهیم، این است که آنها بیشتر در وادی کتاب ظاهر شدند و ارتباط آنان تقریباً با رسانه قطع بود؛ مطرح کرد: در حوزه‌هایی مانند سینما نیز انقلابیون حضور نداشتند؛ زیرا با آلودگی‌هایی که سینما در آن زمان داشت، نمی‌توانستند به آن نزدیک شوند. حضور در مقوله موسیقی نیز با توجه به آنکه حکم اکثر مراجع آن زمان این بود که موسیقی حرام است، بسیار اندک بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه امروز که زبان هنر و تصویر گویاتر از همه زمان‌هاست، اظهار کرد: هنرهای تجسمی متشکل از مجسمه‌سازی تا نقاشی و طراحی، بسیار کارایی دارد. زمانی این هنرها جزء هنرهای ممنوعه بود و بسیاری از افراد را از ورود به این عرصه منع می‌کردند؛ البته در بسیاری از موارد با توجه به سمت و سویی که این هنر داشت، درست هم بود؛ اما پس از انقلاب خوشبختانه ما هیچ منعی در زمینه هنرهای تجسمی نداشتیم.

گفتنی است، در این همایش از سه خانواده شهید دفاع مقدس و مدافع حرم تجلیل شد و بسیجیان شرکت‌کننده در این همایش به مقام شامخ شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد ادای احترام کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044482

وب گردی

وب گردی