سخنان روحانی نمکی بر زخم معیشتی مردم

باید به روحانی گفت که در دو سال باقیمانده از دولت کمتر خطابه کند؛ چرا که عرایض او نمکی  بر زخم‌های معیشتی مردم است.

حدود ۲ هفته از اجرای طرح دو نرخی کردن بنزین می‌گذرد. در این بازه زمانی تمامی مسئولین سعی داشتند که مسئولیت اجرای طرح را گردن دیگری بیندازند! حتی بالاترین مقام اجرایی کشور نیز از این حوزه مستثنی نبوده است.

اینکه بنزین دو نرخی در این برهه زمانی کار درستی بود یا نه؟ نقش مجلس در این بین چه بود؟ چرا مردم حیران و مبهوت از این تصمیم بودند؟ چه کسی باید فردا روز پاسخگوی خون‌های ریخته شده باشد؟ چرا کارت سوخت حذف شده و بنزینی که دو نرخی بودن آن باعث فساد می‌شد دوباره به میدان برگشته؟ چرا رهبری اعتبار خود را خرج دولت کرد؟ و سوالات بسیار دیگر را دغدغه‌مندان و کارشناسان پاسخ دادند.

حسن روحانی (بالاترین مقام اجرایی کشور) در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی گفت است که من از زمان اجرا شدن طرح با خبر نبوده‌ام و آنرا به وزیر کشور و شورای امنیت کشور سپره بودم! روحانی در ادامه اظهارات خود بیان کرده است که از حدود ۴۰ روز قبل وزیر کشور و شورای امنیت را در جریان مصوبه سران ۳ قوه قرار داده بودم و نحوه اجرا را به آنها سپرده بودم.

این اظهارات در حالی مطرح شده که آقای همیشه وزیر (بیژن زنگنه ) ۲ روز قبل از اجرای طرح در گفتگو با اصحاب رسانه بیان می‌کند که تا پایان سال تصمیمی مبنی بر دو نرخی کردن بنزین نداریم!

روحانی در ادامه سخنان خود در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی گفته است که من هم مثل شما صبح جمعه از نحوه اجرا طرح با خبر شدم! این در حالی است که شورای تامین استان‌ها و نهادهای امنیتی از دو روز قبل اطلاع داشتند و دارای آمادگی کامل بودند.

این سوال مطرح می‌شود که آیا قرار است در ۲ سال باقی مانده دولت بی‌تدبیر و نااُمیدکننده، شاهد چنین تصمیمات لحظه‌ای باشیم؟ می‌خواهیم بدانیم مردمی که جایی برای فریاد ندارند، تا چه اندازه در تصمیمات آقایان مسئول دخیل هستند؟ آیا مردم اینقدر ارزش ندارند که حداقل در جریان زمان اجرا طرح باشند نه اقناع آنها!

باید به روحانی گفت که در دو سال باقیمانده از دولت کمتر خطابه کند؛ چرا که عرایض گُهر بارت نمکی بر زخم مردم است. همان مردمی که به شما رای دادند و شما را برگزیدند تا به مدت ۴ سال بالاترین و عالی ترین مقام اجرایی کشور باشید.

عضو شورای بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی دزفول*

انتهای پیام/

کد خبر: 1044502

وب گردی

وب گردی