سومین کنگره نماز، سلامت روان و نشاط معنوی برگزار می‌شود

سومین کنگره نماز، سلامت روان و نشاط معنوی در دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران با سخنرانی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سومین کنگره نماز، سلامت روان و نشاط معنوی سه‌شنبه 12 آذرماه سال جاری از ساعت هشت صبح تا پنج بعدازظهر در دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گفته مسئولان برگزاری این همایش تاکنون تعداد 37 مقاله در محورهایی همچون «نماز و نشاط معنوی»، «نماز و آرامش روان»، «نماز و استحکام روابط خانوادگی»، «نماز و پیشگیری از افسردگی»، «نماز و تقویت اراده»، «نماز و ویژگی‌های فطری انسان»، «نماز و تعاملات بین فردی»، «نماز و چهره‌گشایی»، «نماز و قدرت تمرکز» و «نماز و رفتارهای معقول اجتماعی» به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است.

ارائه آخرین یافته‌های پژوهشی روان‌شناسی در زمینه‌های کنگره، تبادل اطلاعات علمی و پژوهشی در سطح ملی، ارتقای سطح دانش و آگاهی روانشناسی جامعه روان‌شناسان کشور در زمینه‌ها و موضوعات کنگره، ترویج و اهمیت روان‌شناسی علمی، تبادل اطلاعات در زمینه آموزش و مفاهیم روان‌شناسی در دانشگاه‌ها و تبادل اطلاعات در زمینه مسائل پژوهشی در حوزه‌های سلامت روان در کشور، از اهداف این کنگره عنوان شده است که بیش از 80 مدرس دانشگاه، اعضای کمیته علمی آن را تشکیل می‌دهند.

دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت دانشجویی مرکز مشاوره دانشگاه تهران، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران و مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی احیا، با همکاری ستاد اقامه نماز و دانشگاه الزهرا (ع) نهادهای برگزارکننده این همایش هستند.

ریاست این کنگره به‌عهده غلامعلی افروز، عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، منصوره‌السادات صادقی دبیر علمی کنگره و حمید پیروی دبیر اجرایی کنگره است.

فرهاد چنگیزی مسئول دبیرخانه برگزاری این کنگره گفت: قرار است در این همایش، حجت‌الاسلام مهدی کرمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، حجت‌الاسلام نیکزاد عیسی‌زاده معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم، حسن ابراهیمی استاد دانشگاه، محمدرضا حسن‌زاده توکلی استاد دانشگاه ، جعفر بوالهری استاد دانشگاه، اعظم نوفرستی استاد دانشگاه، ابوالفضل ساجدی استاد دانشگاه، علی مظاهری و حمیدرضا حسن‌آبادی از استادان دانشگاه، سخنرانی داشته باشند

وی در پایان گفت: رحیم‌پور ازغدی نیز یکی از سخنرانان این همایش خواهد بود. طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است در پایان این همایش، میزگردی نیز با عنوان نماز و سلامت روان دانشجویان برگزار شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044504

وب گردی

وب گردی