ابتلا به آنفلوآنزا ۳۲ نفر را در ساوه و زرندیه در بیمارستان بستری کرد

 رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: از زمان شیوع بیماری آنفولانزا تاکنون ۳۲ نفر مبتلا به این بیماری در مراکز درمانی ساوه و زرندیه بستری و تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: از زمان شیوع بیماری آنفلوآنزا تاکنون ۳۲ نفر مبتلا به این بیماری در مراکز درمانی ساوه و زرندیه بستری شده و تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.

دکتر عباس نیک روش گفت: در این مدت ۱۸۶ نفر به مراکز درمانی شهرستان‌های ساوه و زرندیه مراجعه کردند که از این تعداد ۱۴۸ مورد نمونه‌برداری شده و منجر به بستری شدن ۲۱ بیمار در بیمارستان شهید مدرس، ۸ نفر در بیمارستان تامین اجتماعی شهید چمران و یک نفر در بیمارستان حضرت فاطمه(س) شهرستان ساوه شد و دو نفر نیز در بیمارستان امام رضا(ع) زرندیه بستری شدند.

وی در خصوص آمار بیمارانی که جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست دادند، گفت: متاسفانه تعداد معدودی از بیماران به دلیل ضعف سیستم ایمنی در فرد یا مراجعه دیرهنگام به پزشک، جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: گروه‌های پرخطر مانند افراد بالای ۶۵ سال، بیماران خاص نظیر بیماران سرطانی و کلیوی، بانوان باردار و کودکان باید بیشتر مراقب باشند تا به بیماری آنفلوآنزا مبتلا نشوند.

رئیس علوم پزشکی ساوه بر پرهیز از خود درمانی تاکید کرد و افزود: استفاده خودسرانه از برخی داروها خطرات جدی برای بیماران دارد و پزشکان نیز باید از تجویز کورتون برای بیماران خودداری کنند.

وی به بررسی آخرین وضعیت آنفلوآنزا در کمیته آنفلوآنزا ستاد دانشکده علوم پزشکی ساوه و کارگروه سلامت و امنیت غذایی اشاره کرد و افزود: جلسه کمیته اضطراری آنفلوآنزا در ستاد دانشکده علوم پزشکی برگزار شد و بر هماهنگی و آمادگی بیمارستانها در خدمات رسانی به بیماران خاص تاکید شد.

دکتر نیک روش با تاکید بر اینکه برای درمان موارد اورژانسی این بیماری مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: تا حد امکان ضروری است از ابتلا به آنفلوآنزا بویژه در گروه‌های پرخطر مانند مادران باردار، کودکان، سالمندان و بیماران خاص پیشگیری شود.

وی گفت: آموزش و اطلاع رسانی راه‌های پیشگیری به گروه‌های مختلف مردمی در خصوص راه‌های پیشگیری از بیماری بویژه رعایت بهداشت فردی، علائم بیماری و راه‌های انتقال آن ضروری است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به بروز آنفلوآنزای فصلی گفت: نوعی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم، نوع انسانی و فصلی است که تاکنون تعدادی از مردم شهرستان را مبتلا کرده است.

دکتر نیک روش از مردم خواست با شروع علایمی از قبیل تب بالا و بدن درد، گلو درد، آبریزش بینی و ... به پزشک مراجعه کنند و از خود درمانی پرهیز کنند.

رییس دانشکده علوم پزشکی مهمترین راه مقابله با آنفلوآنزای فصلی را، پیشگیری و رعایت بهداشت دانست و افزود: شستشوی مرتب دست، رعایت فاصله یک متری افراد مبتلا با افراد سالم و ... از موارد کلیدی پیشگیری است.

وی از پزشکان خواست در صورت مراجعه بیماران، از تجویز داروهای کورتونی که علائم ظاهری را کاهش داده ولی در سیر بیماری کمکی نمی‌کند و ممکن است باعث شود بیماری بطور پنهان پیشرفت کرده و موجب شدت آن شود، خودداری کنند.

ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1044527

وب گردی

وب گردی