کتاب «پرستاری بحران» به بازار نشر رسید

کتاب «پرستاری بحران» از سوی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد منتشر شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد شهرکرد، مریم خدیبی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، زهره کریمیان کاکلکی دانشجوی دکتری آموزش بهداشت و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و فاطمه علی‌ اکبری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به‌صورت گروهی و با همکاری یکدیگر کتاب پرستاری بحران را تألیف کردند.

به گفته مؤلفان، تاریخ زندگی بشر همواره بسیاری از سوانح طبیعی مانند زلزله، سیل، گردباد، فوران آتشفشان، بیوتروریسم و ... را ثبت کرده و آمارها نشان می‎دهد که تنها در چند دهه اخیر بحران‌های طبیعی زندگی بسیاری از افراد را نابود کرده است و تعداد بی‌شماری نیز از عواقب آن متأثر شده‎اند.

اسناد تاریخی نشان می‌‏دهد که بحران‌‏ها زندگی انسان‎ها و جوامع را برای قرن‏‌ها در هم شکسته است، هرچند توصیف مفصل بسیاری از بحران‌‏ها ناقص و ضعیف است؛ اما اکثر بحران‎ها به‌دلیل ابعاد وسیع، خسارات جانی و مالی گسترده آنها به‌‌طور نسبی شناخته شده‎اند.

محققان رشته پرستاری می‌گویند با توجه به اینکه هر منطقه بحران خاص خود را دارد؛ بنابراین همه کارکنان پیراپزشکی و به‌ویژه حرفه پرستاری باید آگاهی و توانایی آمادگی در برابر بحران‌های احتمالی را داشته باشند.

محتوای کتاب حاضر شامل آشنایی با مطالعات بحران و اپیدمیولوژی، رهبری و مدیریت در بحران، جمعیت‎های خاص در بحران شامل کودک و زن باردار، افراد سالمند و ناتوان، رابطه فرهنگ و بحران، روان‌شناسی بحران، اخلاق و قانون، ارتباط در بحران و بیوتروریسم است.

کتاب «پرستاری بحران» در تیراژ ۲ هزار نسخه چاپ و روانه بازار شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044528

وب گردی

وب گردی