رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی از  واحد ایلخچی بازدید کرد

معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی به همراه مدیران کل پژوهشی، از توانمندی ها و امکانات آموزشی  پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی، شامل مرکز تحقیقات ترمز و آزمایشگاه تخصصی ترمز، مراکز رشد واحدهای فناور، مجتمع آزمایشگاهی و نمایشگاه رباتیک و دستاوردهای پژوهشی، بازدید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز ، بابک نگاهداری با تحسین از توانمندی های پژوهشی واحد ایلخچی و افتخارآفرینی های این واحد در عرصه رباتیک، در خصوص تجاری سازی سیستم آنلاین سازی آزمایشگاه ها (محصول مرکز رشد واحد های فناور واحد ایلخچی) و تولید نمونه آزمایشگاهی آن تاکید و مقرر شد مراحل ارزیابی نهایی برای استفاده از این سیستم در سطح دانشگاه آزاد اسلامی انجام شود.

در این نمایشگاه ، علاوه بر محصولات فوق، محصولات و نمونه های ساخت شده توسط هسته های فناور مرکز رشد و باشگاه پژوهشگران جوان واحد شامل سیستم ویدیو کنفرانس پیشرفته، آب شیرین کن خورشیدی پلکانی، سیستم دفع حیوانات موذی (دفندر)، سیستم های الکترونیکی کم مصرف ، انواع ربات های نمایشی و پرنده مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفت.

در این بازدید همچنین نریمانی راد مدیر کل پشتیبانی و تامین منابع پژوهشی پژوهشگاه وشبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر مدیریت و توانمندی های شاخص واحد ایلخچی در مقایسه با واحد های هم سطح، واحد ایلخچی را یکی از قطب های رباتیک کشور خواند و بر تجاری سازی محصولات شاخص این واحد پیشرفته تاکید کرد.

معاون دانشجوئی باشگاه پژوهشگران جوان نیز ضمن تقدیر از عملکرد باشگاه در این واحد، آن را الگوئی برای واحدهای دیگر دانشگاهی دانسته و خواستار برگزاری مسابقات رباتیک در مقیاس ملی با مشارکت واحد ایلخچی شدند.

گفتنی است دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی یکی از واحدهای پیشرو کشور در حوزه رباتیک بوده و دارای عناوین متعدد بین المللی و ملی در این حوزه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044541

وب گردی

وب گردی