اختصاص یک سرای محله به معلولان در هر منطقه تهران

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران با اشاره اینکه در سال جاری به اصلاح ساختمان‌های موجود شهری پرداخته‌ایم و در هر منطقه یک سرای محله به صورت کامل برای افراد نابینا، ناشنوا و معلولان جسمی و حرکتی مناسب‌سازی شده اند،گفت: ۲۲ سرای محله تهران مترجم ناشنوا دارند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدرضا جوادی یگانه، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در مراسم بزرگداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت با اشاره به اینکه ۳۹ سال در کنار برادرش که دارای معلولیت است زندگی کرده گفت: این هم‌زیستی به من آموخته که معلولیت معیار سنجش ویژگی‌های انسانی نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه نخبگان زیادی در جامعه دارای معلولیت هستند و نشان داده‌اند که معلولیت محدودیت نیست، گفت: با تسهیلگری در حوزه معلولان میتوان منشا خیرات و برکات بسیاری شد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه مدیران شهری با توجه به تنوع جامعه باید برنامه‌ریزی کنند، گفت: حدود ۱۵ درصد افراد جامعه را معلولان تشکیل می‌دهند و تنها بخشی از نیازهای آنها توانبخشی پزشکی است.

وی افزود: بخشی از این توانمندی‌ها باید مبتنی بر توانبخشی اجتماعی باشد تا بستر سازی به منظور حضور و مشارکت این افراد در جامعه فراهم شود.

جوادی یگانه گفت: اهتمام مدیران شهری بر این است که گروههای با نیازهای خاص حق برابری در فرصت‌های اجتماعی را داشته باشند.

وی افزود: در مجموعه معاونت امور اجتماعی شهرداری تهران در تلاشیم بسترساز حضور معلولان در پروژه‌های مدیت شهری باشیم تا بتوانیم مطالبه‌گر نیازهای این قشر باشیم.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران گفت: به واسطه عدم مناسب‌سازی تاریخی شهر تهران و عدم درک مجریان فضای شهری و فقدان مدیریت یکپارچه در سطح سازمان‌های دولتی، جلب مشارکت موسسات خیریه‌های شناسایی نقصان ها و موانع موجود در پایتخت بپردازیم.

به گفته وی در دوره جدید مدیریت شهری با استفاده از توان شهری و حضور نمایندگان افراد دارای معلولیت خدمات موثری ارائه دهند.

جوادی یگانه با اشاره اینکه در سالجاری به اصلاح ساختمان‌های موجود شهری پرداخته‌ایم و در هر منطقه یک سرای محله به صورت کامل برای افراد نابینا، ناشنوا و معلولان جسمی و حرکتی مناسب‌سازی شده اند گفت: ۲۲ سرای محله تهران مترجم ناشنوا دارند و این نیروها در تمام سراهای محله حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: مجموعه ورزشی در تهران مناسب‌سازی شده و تا پایان سال این روند ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به شعار امسال روز جهانی افراد دارای معلولیت که ارتقای مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر، عادلانه و پایدار است گفت: این شعار بیش از آن که مخاطبش افراد دارای معلولیت باشد به مدیران برای برابرسازی فرصت‌ها و در دسترس پذیری امکانات شهری اشاره دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044552

وب گردی

وب گردی