آغاز آلودگی هوای تهران از صبح فردا/وزش باد در پایتخت تا صبح ادامه دارد

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از صبح فردا انباشت آلاینده‌های جوی در پایتخت به دلیل سکون هوا ادامه دارد، گفت: از بعدازظهر دوشنبه و صبح سه‌شنبه در پایتخت باران می‌بارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور گفت: امروز و فردا جو پایدار تقریبا در شهرهای بزرگ و صنعتی ماندگار است و موجب افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

آلودگی

وی افزود: سامانه بارشی تازه از اوایل وقت روز دوشنبه از غرب وارد کشور می‌شود و سبب بارش باران، رعدوبرق، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف می‌شود، همچنین کاهش نسبی دما نیز پیامد این سامانه است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: بارش باران، کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات با ورود این سامانه در غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از شمال غرب رخ می‌دهد و از بعدازظهر دوشنبه دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی و مرکز کشور را در بر می‌گیرد.

ضیائیان افزود: روز دوشنبه شدت بارش‌ها در استان‌های لرستان، ایلام، خوزستان، غرب کرمانشاه و غرب کردستان است.

وی افزود: روز سه‌شنبه این سامانه در کنار فعالیت در مناطقی که ذکر شد در شمال شرق، شرق و جنوب کشور هم فعال می‌شود اما از شدت بارش‌ها در شمال غرب و غرب کشور می‌کاهد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از بعدازظهر دوشنبه و همچنین روز سه‌شنبه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر این دریا مواج خواهد بود، گفت:‌ از بعدازظهر دوشنبه شاهد بارش باران، وزش باد، کاهش دما در استان‌های ساحلی و بارش برف در ارتفاعات این استان‌ها خواهیم بود.

وی گفت: از اواخر وقت دوشنبه و روز سه‌شنبه در نواحی شرقی دریای خزر ارتفاع موج به 1.5 تا 2 متر می‌رسد و این شرایط بعدازظهر سه شنبه پایان می‌یابد که سفارش می‌شود از تردد شناورهای سبک و صیادی خودداری شود.

ضیائیان با بیان اینکه روز سه‌شنبه شمال خلیج فارس مواج است، گفت: روز چهارشنبه در غرب سواحل خزر بارش پراکنده داریم و این شرایط در جنوب کشور و شمال شرق هم ادامه دارد.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود ضمن آنکه روز دوشنبه نیز ابتدا آسمان تهران نیمه‌ابری و غبارآلود و در بعدازظهر ابری همراه با بارش باران خواهد بود. روز سه‌شنبه باران‌ بیشتری در تهران داریم. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 15 و 7 درجه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ فردا بندرعباس با بیشینه دمای 28 درجه بالای صفر گر‌م‌ترین مرکز استان و شهرکرد و کرمان با کمینه دمای 2 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1044560

وب گردی

وب گردی