ورود لابی‌های قدرت به مسائل صنفی و تشکلی دانشجویان، آسیب‌زا است

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز گفت: باید نسبت به سلامت فضای فعالیت دانشجویی و جریان دانشجویی مراقب بود چرا که ورود لابی‌ها و باندهای قدرت به جمع دانشجویان و نفوذ در تشکل‌های دانشجویی در افت روحیه عدالت‌طلبی و آرمان‌گرایی دانشجو تاثیر دارد.

گودرز شاطری معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به نزدیک شدن به شصت و ششمین سالگرد کشته شدن دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به ورود معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران اظهار کرد: فلسفه روز دانشجو در اصل استکبار ستیزی و کنار زدن دشمن ملت ایران یعنی آمریکا است. باید دانشجوی امروزی را نیز با پیام روز دانشجو آشنا کنیم و این آشنایی هم با برنامه‌های معرفتی منجر به آگاه‌سازی و عاری از سطحی نگری ممکن است.

وی افزود: هر نسلی نسبت به نسل دیگر از برخی جهات تفاوت و از جهات دیگر اشتراک دارند؛ اینکه جوانان امروز ما از نظر مبانی و مبادی با هم اتحاد دارند شکی نیست اما در نحوه عمل و عکس‌العمل‌ها با هم‌دیگر همیشه متفاوت بوده و سعی می‌کنند حرکت رو به جلو داشته باشند. فضای دهه 90 در مقایسه با دهه‌های گذشته متفاوت است و این امری طبیعی بوده چرا که میزان نفوذ فضای مجازی و آگاهی دانشجویان متفاوت است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز بیان کرد: دانشجوی امروزی پرجنب و جوش‌تر است و خواسته‌های متفاوتی دارد، دانشجو به تعبیر شهید بهشتی موذن جامعه است و اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود بنابراین باید بیداری و هوشیاری دانشجو همواره مورد توجه و تاکید مسئولان دانشگاهی و خود دانشجویان قرار گیرد؛ وجه تمایز دانشجو نسبت به سایر اقشار نیز همین بیداری است البته نوع نمودهای بیداری در دهه‌های مختلف متفاوت است.

شاطری با اشاره به قرار گرفتن در سال انتخابات مجلس شورای اسلامی و تمایل جریان‌های سیاسی و لابی‌های قدرت به حضور در دانشگاه‌ها و استفاده از دانشجویان تصریح کرد: باید نسبت به سلامت فضای فعالیت دانشجویی و جریان دانشجویی مراقب بود چرا که ورود لابی‌ها و باندهای قدرت به جمع دانشجویان و نفوذ در تشکل‌های دانشجویی در افت روحیه عدالت‌طلبی و آرمان‌گرایی دانشجو تاثیر دارد.

این استاد فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: دانشجو باید سعی کند با مبانی معرفتی آشنا شود تا اینکه بخواهد وارد جریان‌های سهم خواهی و سیاسی یا باندی شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر زمانی جریان‌های سیاسی به مسائل صنفی یا تشکلی دانشجویان ورود کند آسیب‌زا بوده و موجب دلسردی جوانان می‌شود چراکه معمولا جریان‌های سیاسی پس از گذر از انتخابات یا دستیابی به اهداف خود دیگر به جوانان توجهی نمی‌کنند؛ همچنین جولان جریان‌های سیاسی در دانشگاه‌ها موجب می‌شود هدف تعالی دانشجو نیز خدشه‌دار شود و تنها یک عده و طیف از دانشجویان بهره خواهند برد. ورود لابی‌ها و باندهای قدرت به فضای تشکل‌های دانشجویی سبب ایجاد نزاع قدرت بین جریان‌های مختلف نیز می‌شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز تأکید کرد: راه دانشجو مشخص بوده و اهداف جنبش دانشجویی نیز مشخص است باید به این صراط مستقیم مقید بوده و عمل شود؛ برای اینکه آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی به دانشجویان و نسل جوان انتقال یابد باید به فرامین امامین انقلاب توجه کرده و گوش به فرمان آن‌ها بود، پیام‌ها و خواسته‌های امامین انقلاب از دانشجویان مشخص است و دانشگاه نیز باید در انتقال و اجرای این پیام‌ها و خواسته‌ها پیشقدم شود.

برنامه‌های معرفتی و پاسخگویی مسئولان در صدر برنامه‌های روز دانشجوی واحدهای خوزستان

شاطری ادامه داد: برگزاری مسابقه کتابخوانی با پیام استکبارستیزی نیز از دیگر برنامه‌های واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سطح استان خوزستان به مناسبت روز دانشجو است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز اعلام کرد: مسئولان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان بنا بر درخواست دانشجویان در سطح واحدهای مختلف پاسخگوی جریان دانشجویی خواهند بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044569

وب گردی

وب گردی