جزئیات پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی واحد اصفهان در نیمسال دوم تحصیلی

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اصفهان جزئیات پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی(پذیرش بدون آزمون دانشجو)نیمسال دوم در این واحد دانشگاهی را تشریح کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اصغر عالمیان مدیر مرکز هدایت تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) درباره پذیرش بدون آزمون دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) اظهار کرد: پذیرش دانشجو در این دانشگاه بر اساس سوابق تحصیلی در ۲۷ رشته در مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته صورت می‌گیرد و داوطلبان بدون در نظر گرفتن گروه آموزشی دیپلم خود می‌توانند در رشته‌های بدون آزمون ثبت‌نام کنند و ملاک پذیرش معدل دیپلم داوطلبان است.

وی اضافه کرد: داوطلبان گروه‌های آموزشی مختلف نیز می‌توانند هم زمان در چند گروه آموزشی ثبت‌نام کنند، به عنوان مثال یک داوطلب می‌تواند هم در رشته‌های گروه علوم انسانی، هم در علوم ریاضی و فنی و هم در رشته‌های علوم تجربی بدون آزمون ثبت‌نام کند.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اصفهان عنوان کرد: علاقه‌مندان و متقاضیان ادامه تحصیل که شرایط لازم را از نظر مدرک دیپلم یا پیش‌دانشگاهی داشته باشند، صرف‌نظر از اینکه در آزمون سراسری شرکت کرده یا نکرده باشند و اینکه مجاز به انتخاب رشته شده یا نشده باشند، می‌توانند در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی ثبت‌نام کنند.

عالمیان بیان کرد: در پذیرش بهمن ماه متقاضیان دارای دیپلمه نظام آموزشی 3 – 3 - 6، نظام سـالی واحدی یا ترمی واحدی، نظام قدیم چهار ساله دبیرستان و دیپلمه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی هستند، می‌توانند رشته‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی را انتخاب و ثبت‌نام کنند.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اصفهان با اشاره به اینکه هیچ‌گونه تفاوتی میان استانداردها و کیفیت آموزشی در دوره‌های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد، مطرح کرد: پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی(بدون آزمون)، مبتنی بر محاسبه معدل کتبی دیپلم صورت می‌گیرد و پس از پایان تحصیل در دانشگاه در مدارک آنها کلمه «بدون آزمون» درج نمی‌شود.

عالمیان یادآور شد: از آنجا که پذیرش داوطلبان صـرفاً براسـاس سـوابق تحصیلی و معدل کتبی دیپلم صورت می‌پذیرد؛ بنابراین چنانچه نوع دیپلم داوطلب اعم از ریاضی، تجربی، انسانی و ... با گروه آزمایشی که متقاضی آن می‌شود متفاوت باشد، درصد اعمـال معدل کتبی متفاوت و از ضرایب ۴/۵۱ ، ۱/۵۷ تا ۱۰۰ درصد متغیر خواهد بود.

وی گفت: میان دو نظام آموزشی تمام‌وقت و پاره‌وقت از نظر ماهیت هیچ تفاوتی نیست و سرفصل دروس آنها یکسان است و صرفاً در نظام آموزشی پاره‌وقت دانشجو می‌تواند تعداد واحد کمتری در هر نیمسال انتخاب کند و حداکثر سنوات مجاز تحصیل دوره‌های پاره‌وقت نسبت به تمام وقت بیشتر بوده و از نظر مدارک فارغ‌التحصیلی، ارزش مدرک تحصیلی هر دو نظام یکسان است.

مدیر مرکز هدایت تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) با تأکید بر اینکه کشور برای پیشرفت به انواع تخصص‌ها نیاز دارد و باید برای توسعه همه‌جانبه تحصیل‌کردگانی توانمند در تمام رشته‌ها داشته باشیم، گفت: هرگز نباید دغدغه ما صرفا پذیرش در برخی از رشته ها باشد و با عدم قبولی در آن رشته دچار احساس یاس شویم بلکه بسیاری دیگر از رشته های دانشگاهی هستند که با پذیرش در آن نه تنها به اشتغال خواهیم رسید بلکه نیاز کشور را نیز مرتفع می سازیم.

وی درباره میزان شهریه، نقل و انتقال و تغییر رشته برای دانشجویان بدون آزمون عنوان کرد: هزینه شهریه برای دانشجویانی که با سوابق تحصیلی یا بدون آزمون وارد دانشگاه می‌شوند، همانند دیگر دانشجویان محاسبه می‌شود؛ اما آنان نمی‌توانند از امتیاز نقل و انتقال یا تغییر رشته تحصیلی استفاده کنند و این تنها تفاوت میان دانشجویان با آزمون و بدون آزمون است.

مدیر مرکز هدایت تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان توضیح داد: فرصت ادامه تحصیل در یک دانشگاه معتبر با سطح علمی بالا و باکیفیت مطلوب تحقیقاتی آن هم در رشته‌هایی که عموماً از افق روشنی در تولید علم و فناوری و بازار کاری مناسبی در آینده برخوردار است، این امکان را به متقاضیان ورود به دانشگاه می‌دهد که بدون نگرانی‌های معمول نسبت به سد کنکور تحصیلات خود را در دانشگاه ادامه دهند و مسیر آینده زندگی خود را ترسیم کنند.

عالمیان تصریح کرد: داوطلبان رشته‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی حداکثر تا 30 دی ماه فرصت دارند با مراجعه حضوری به اداره پذیرش و ثبت نام دانشگاه، رشته‌های مورد علاقه خود را در هر گروه آزمایشی انتخاب کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رشته‌های تحصیلی و ظرفیت‌های علمی ـ تحقیقاتی و امکانات رفاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان به سایت این دانشگاه به نشانی www.khuisf.ac.ir مراجعه و یا از طریق شماره تلفن‌ ۳۵۳۵۴۰۴۹ ـ ۰۳۱ با مرکز مشاوره و هدایت تحصیلی دانشگاه تماس حاصل کنند.

کد خبر: 1044580

وب گردی

وب گردی