عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد پراستنادترین پژوهشگر برتر سال 2019 معرفی شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد از معرفی عضو هیأت علمی این واحد دانشگاهی به عنوان یک درصد پراستنادترین پژوهشگران برتر جهان در سال ۲۰۱۹ و رتبه اول پژوهشگران پراستناد برتر در بین دانشگاه های دولتی و غیردولتی کشور خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد نجف آباد، امیررضا نقش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد گفت: ۱۲ پژوهشگر ایرانی در بین پراستنادترین پژوهشگران برتر دنیا در سال ۲۰۱۹ قرار گرفتند که آرش کریمی عضو هیأت علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد توسط پایگاه بین المللی ISI به عنوان یکی از این محققان معرفی شد.

وی خاطرنشان کرد: عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد تنها نماینده محققان پراستناد در دانشگاه آزاد اسلامی کشور است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد افزود: پایگاه استنادی WOS هر ساله فهرست پراستنادترین پژوهشگران دنیا را در فرآورده‌ای به نام پژوهشگران پراستناد (Highly Cited Researchers) منتشر می‌کند که در این فهرست پژوهشگران تأثیرگذار در سطح دنیا که با دریافت میزان استناد بالا، نقش پر رنگی در انتقال علم و دانش در عرصه بین‌المللی ایفا می‌کنند، مشخص و معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: این فهرست تنها مقالات پراستناد در مجلات حوزه علوم و علوم اجتماعی را مورد بررسی قرار می‌دهد و این مقالات از پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) Essential Science Indicators استخراج می‌شوند و تنها درصدی از نویسندگان برتری که در این پایگاه دارای مقاله باشند، در فهرست نویسندگان پراستناد ظاهر خواهند شد.

نقش تأکید کرد: پژوهشگران برگزیده بیش از آنکه با کمیت تولید علم خود شناخته شوند، با کیفیت تولیدات علمی شناخته خواهند شد و این گروه از پژوهشگران موفق شدند مرجعیت دنیای علم را کسب کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044601

وب گردی

وب گردی