برگزاری جشنواره ایده‌پردازان نوآور، هم‌زمان با دهه فجر در واحد ساری

سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران از برگزاری جشنواره ایده‌پردازان نوآور هم‌زمان با دهه فجر خبر داد.

علیرضا قربانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره استارتاپ ویکند این استان گفت: اولین استارتاپ دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندارن با شعار ایده فناورانه، تلاش نوآورانه و فناوری خلاقانه از 20 تا 22 آذرماه برگزار خواهد شد. موضوع این استارتاپ ویکند آزاد اما رویکرد ما به سمت پسماند است؛ یعنی ایده‌هایی که در حوزه پسماند باشند در این استارتاپ شرکت خواهند کرد.

او اضافه کرد: مثلا ایده‌هایی در زمینه پسماند داریم و یا دانشجویان دستگاه‌هایی می‌سازند که در زمینه خرد کردن مواد پلاستیکی هستند. ایده‌هایی نیز برای جمع آوری زباله که یکی از مشکلات استان مازندارن است ارائه شده و ما به دنبال این هستیم ایده‌هایی مرتبط با حوزه پسماند در این استارتاپ ارائه دهیم تا به همراهی مدیران کسب و کار که در این استارتاپ حضور دارند کمک کنیم این ایده‌ها به سمت تجاری شدن حرکت کنند.

سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در ادامه از برگزاری جشنواره ایده پردازان نوآور نیز خبر داد و گفت: برگزاری یک جشنواره در ایام دهه فجر را در دستور کار داریم؛ این جشنواره با عنوان ایده پردازان نوآور در استان مازندران و توسط مرکز رشد واحد ساری برگزار خواهد شد. موضوع این جشنواره آزاد است و همه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه‌های استان مازندارن می‌توانند در جشنواره شرکت کنند که فراخوان آن نیز به‌زودی اعلام می‌شود.

او با بیان این که یک جشنواره ایده پردازان نوآور نیز در سطح کشور در هفته معلم (اردیبهشت ماه) برگزار خواهد شد، ادامه داد: برگزیدگان جشنواره ایده پردازان نوآور استان مازندران که در بهمن ماه برگزار می‌شود وارد این جشنواره کشوری خواهند شد و در این جشنواره از آن‌ها تقدیر می‌شود.

قربانی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک استارتاپ ویکند و یک جشنواره نوآوری کشوری برگزار می‌کند که مجموعه دانشجویانی در این استارتاپ ویکند و جشنواره استانی، می‌توانند در این جشنواره نیز شرکت کنند.

سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در بخش دیگری از سخنان خود درباره مراکز رشد این استان نیز صحبت به میان آورد و تصریح کرد: 5 شرکت رشد در سطح استان مازندران و 3 واحد اقماری یعنی در مجموع 8 واحد رشد در استان مازندارن فعالیت می‌کنند. 3 شرکت دانش‌بنیان نیز که در این مراکز رشد حضور دارند، چندین محصول نیز در این شرکت‌ها ارائه شده که به مرحله تجاری سازی رسیده است. به طور مثال یکی از شرکت‌های دانش بنیان در مرکز رشد استان مازندارن دنبال ساخت پرینتر سه بعدی است که فعلا در مرحله ایده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044638

وب گردی

وب گردی