توضیحات وزارت کار و رفاه درباره خبر ثبت‌نام جاماندگان یارانه نقدی

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیرامون یک خبر به نقل از سخنگوی شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در پی درج خبری با عنوان «ثبت‌نام جاماندگان یارانه نقدی از اول دی ماه آغاز می‌شود» به نقل از سخنگوی طرح شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی، روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیحاتی ارائه کرد.

در توضیحات این وزارتخانه آمده است:

«پیرو تصمیم دولت مبنی بر واریز بسته حمایت معیشتی، لیست یارانه‌ بگیران کشور در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت. 60 میلیون نفر از این افراد مبتنی بر آزمون وسع پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان شناسایی و در لیست مشمولان طرح حمایت معیشتی قرار گرفتند.

از روز یکشنبه سوم آذرماه امکان ثبت درخواست رسیدگی مجدد به متقاضیانی که مشمول بسته حمایت معیشتی نشده بودند، فراهم شد. با توجه به اینکه برخی از افراد از ابتدا در لیست یارانه بگیران نبودند و به اصطلاح «جامانده» محسوب می‌شدند و نیز برخی از افراد از دریافت یارانه انصراف داده بودند، به منظور جلوگیری از تضییع حقوق ایشان در طرح حمایت معیشتی، این افراد، از ابتدای دی‌ماه سال جاری می‌بایست به دفاتر پلیس به علاوه 10 مراجعه نمایند.

این امر هیچ گونه ارتباطی به بحث یارانه نداشته و صرفاً به منظور قرار گرفتن در لیست «متقاضیان دریافت بسته حمایت معیشتی» است. در خصوص این دسته از متقاضیان، پس از اجرای آزمون وسع خانوار، در خصوص قرار گرفتن یا نگرفتن در لیست مشمولان حمایت معیشتی تصمیم‌گیری و نتیجه به سرپرست خانوار اطلاع‌رسانی می‌شود.

بنابراین خبر منتسب شده به سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی در خصوص ثبت‌نام جاماندگان یارانه نقدی به منظور دریافت یارانه نقدی تکذیب می‌شود و سخنگوی این ستاد تنها در خصوص طرح حمایت معیشتی اظهارنظر نموده و خواهند نمود.»

گفتنی است، روز گذشته سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ در گفت‌وگو با بعضی رسانه‌ها از جمله خبرگزاری فارس از آغاز ثبت‌نام جاماندگان یارانه نقدی از ابتدای دی ماه خبر داده بود. فایل صوتی گفته‌های سخنگوی طرح شناسایی مشمولان حمایت معیشتی در خبرگزاری فارس موجود است و در صورت لزوم منتشر خواهد شد. همچنین سخنگوی یاد شده در روز گذشته با یک خبرگزاری دیگر نیز مصاحبه کرده و صراحتا این مطلب را بیان کرده بود.

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نیز در واکنش به اعلام خبر ثبت‌نام جاماندگان یارانه نقدی از اول دی ماه، با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بودجه‌ای در قانون برای ثبت نام جاماندگان یارانه نقدی پیش بینی نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044640

وب گردی

وب گردی