دانشگاه‌ها نقش مهمی در تبیین درست و اطلاع‌رسانی وقایع تاریخی ایران دارند

چیرانی با تاکید بر اینکه در گذشته رسانه‌، تبلیغات و اطلاع‌رسانی بسیار کم بود و الگوی واقعی این بود که استقلال به دست علما، روحانیون و بزرگان ما در داخل کشور بود نه وابستگی به خارج از کشور گفت: دانشگاه‌ها نقش مهمی در تبیین درست و اطلاع‌رسانی وقایع تاریخی ایران دارند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، ابراهیم چیرانی در مراسم رونمایی از نماهنگ سالار جنگل که با حضور مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان و جمعی از مسئولان فضای مجازی سپاه قدس گیلان در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، با بیان اینکه معاونت فرهنگی بای بتواند جایگاه اصلی خود را در همه زمینه‌ها پیدا کند اظهار داشت: معاونت فرهنگی در دانشگاه باید الگوی تاثیرگذار رفتاری مناسبی برای دانشجویان باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه این روزها، روزهای خاصی است و واژه‌ی مهندسی اجتماع را بسیاری از افراد به کار می‌برند افزود: باید الگوسازی کنیم و الگویی که دیگران یاد بگیرند و این الگوی اجتماعی باشد.

چیرانی با تاکید بر اینکه میرزا کوچک جنگلی یکی از این الگو هایی است که باید برای جوانان و دانشجویان تبیین شود تصریح کرد: جوانان و دانشجویان باید بیاموزند که میرزا چه شخصیتی بود و هدفش برای مبارزه چه بود؟

وی با بیان اینکه همیشه این سوال در ذهن‌هاست که چرا الگوسازی نکردیم؟ تاکید کرد: سوال ما اینجاست که با داشتن الگوهای مناسب و شخصیت‌های برجسته، چرا از الگوهای خوب استفاده نکردیم و چرا الگوسازی مناسب نکردیم؟

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه دشمنان ما مهندسی اجتماع دارند ولی ما با وجود داشتن دانشگاه‌های مختلف در تدوین مباحث در الگوسازی کوتاهی کرده‌ایم تصریح کرد: برخی تاریخ کنونی را با صد سال قبل مقایسه می‌کنند که این درست نیست و باید توصیف زمانی درست را در نظر بگیریم.

چیرانی با بیان اینکه جامعه روحانیونی که در آن زمان و مقتضیات آن زمان مبارزه می‌کردند باید با شرایط و مقتضیات آن زمان به آن پرداخته شود افزود: در زمان گذشته و مبارزات روحانیون، اطلاع‌رسانی و تبلیغات بسیار سخت بود و شرایط کنونی را نداشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با تاکید بر اینکه مباحثی مطرح می‌شود که اصلا به آن پرداخته نشده است تصریح کرد: هدف بزرگان اسلام بر این بود که نباید بیگانگان در امورات کشور دخالت نداشته باشند و این شرایط استقلال واقعی است.

وی با تاکید بر اینکه در گذشته رسانه‌، تبلیغات و اطلاع‌رسانی بسیار کم بود و الگوی واقعی این بود که استقلال به دست علما، روحانیون و بزرگان ما در داخل کشور بود نه وابستگی به خارج از کشور گفت: دانشگاه‌ها نقش مهمی در تبیین درست و اطلاع‌رسانی وقایع تاریخی ایران دارند.

کد خبر: 1044682

وب گردی

وب گردی