محیط دانشگاه آزاد باید سرشار از انرژی و نشاط باشد

رئیس دانشگاه فیروزکوه ضمن ابراز خرسندی از میزبانی مسابقات بزرگداشت روز دانشجو، از ورزش به عنوان یکی از بازار نشاط آفرینی در دانشگاه یاد کرد.

حجت الاسلام علی‌اصغر رستمی رئیس دانشگاه فیروزکوه در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: تجربه میزبانی مسابقات کشوری برای کارکنان و دانشجویان ما جذاب و شیرین است. نشاطی که در این مسابقات حاکم است، همان نشاط مطلوبی است که یک واحد دانشجویی باید از آن برخوردار باشد. در آستانه روز بزرگ دانشجو میزبانی این مسابقات ورزشی برای ما اتفاق فرخنده ای است.

وی در ادامه تاکید کرد: رشته ورزشی والیبال در سال های اخیر بسیار در کشور ما محبوبیت پیدا کرده است و نسل جوان با این رشته ورزشی ارتباط خوبی برقرار می کنند. اینجا هم دانشجویان واحد رودهن از این مسابقات استقبال خوبی داشته و به این دوره گرمای مطلوبی بخشیده اند. از برگزاری این دوره بسیار خوشحالیم و به دوستان در واحد تهران مرکز اعلام کرده ایم که واحد ما آمادگی برگزاری مسابقات در تمام رشته ها را دارد. ما توانایی اسکان و پذیرایی از هزار میهمان را داریم و در نتیجه می توانیم مسابقاتی بزرگتر از این را نیز به خوبی برگزار کنیم. واحد فیروز کوه امکانات ورزشی بسیار خوبی دارد که در میزبانی مسابقات حرفه ای کشور هم بارها از آن استفاده شده است؛ اما مسابقات دانشجویی شور و شوق بیشتری دارد و ما آمادگی برگزاری مسابقاتی با تعداد بیشتر شرکت‌کنندگان را هم داریم.

حجت الاسلام علی اصغر رستمی در ادامه سخنان خود به ظرفیت واحد فیروزکوه اشاره کرد و گفت: واحد فیروزکوه با وجود اینکه رشته تربیت بدنی ندارد؛ اما از اماکن ورزشی بسیار خوبی برخوردار است. سالن مسابقات چندمنظوره ما که این بازی ها در آن برگزار می شود، دارای درجه استاندارد بین‌الملی است و کفپوشی دارد که در استان تهران هم کم پیدا می شود. ما همچنین برای برگزاری مسابقات در رشته هایی مثل بسکتبال، بدمینتون و شطرنج امکانات ورزشی مناسبی داریم.

رئیس واحد فیروزکوه در ادامه افزود: ورزش تبلیغ مناسبی برای دانشگاه آزاد و واحدهای آن است. ما به این مسابقات به چشم فرصتی برای تبلیغ امکانات مناسب این واحد نگاه می کنیم و بر این باوریم که تمام مهمانان ما می توانند سفرای دانشگاه ما در شهرهای خود باشند. تجربه نشان داده است که مسابقات ورزشی در جذب دانشجو موثر است و واحدهایی که در برگزاری مسابقات ورزشی پیشقدم هستند، هم شانس بیشتری برای جذب دانشجو دارند و هم اینکه شور و نشاط مناسبی بین دانشجویان آنها برقرار است.

واحد ما امکانات آزمایشگاهی بسیار مناسبی در رشته هایی چون مکانیک، برق، خودرو و شیمی داریم و در این زمینه بسیار هم دانشجو جذب کرده ایم. رشته تربیت بدنی نداریم اما امکان ورزشی ما کم از آزمایشگاه ها و امکانات صنعتی مان ندارد.

حجت الاسلام رستمی در پایان سخنان خود گفت: برای درآمدزایی از اماکان ورزشی دانشگاه بسیار فعال هستیم و امسال میزبان مسابقات حرفه ای لیگ های کشوری در رشته های مختلف بودیم اما باز هم جا داریم تا از امکانات خود بهتر استفاده کنیم.

پایان پیام/

کد خبر: 1044697

وب گردی

وب گردی