دولت به دنبال برگزاری مراسمات مهندسی شده در دانشگاه‌هاست

دبیر واحد تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: دولت با برگزاری مراسمات تشریفاتی و تریبون‌های مهندسی شده سعی بر تک‌صدایی کردن فضای دانشگاه‌ها داشته است.

توحید تقی‌زاده درگفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه 16 آذر نماد آرمانخواهی و مطالبه‌گری است، گفت: با نزدیک شدن به این مناسبت مهم دانشجویی انتظار می‌رود که نقش جنبش دانشجویی بیشتر از گذشته در جامعه دیده شود.

وی ادامه داد: مطالبه‌گری یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های جنبش دانشجویی است که باید توسط دانشجویان به بهترین شکل انجام شود. برای همین تریبون‌هایی در دانشگاه‌ها به مناسبت 16 آذر وجود دارد که باعث انتقال نظریات دانشجویان به عنوان نمایندگان و چشمان بیدار جامعه به مسئولان می‌شود.

دبیر واحد تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اضافه کرد: متاسفانه تعدادی از مسئولان برخلاف نظر رهبری مبنی بر برقراری ارتباط و حضور در جمع‌های دانشجویی علاقه‌ای به پاسخگویی نسبت به عملکرد خود ندارند و بعضا اگر در دانشگاه‌ها حضور یابند بی‌تفاوت از کنار نقدها و پیشنهادهای دانشجویان عبور می‌کنند.

وی اضافه کرد: روحانی رئیس دولت تدبیر و امید یکی از نمونه‌های بارز عدم توجه به جنبش دانشجویی توسط مسئولان است. وی حتی علاقه‌ای به حضور در دانشگاه‌ها برای یکبار در سال نیز ندارد.

تقی‌زاده با انتقاد از مهندسی برنامه‌های دانشجویی بیان کرد: نهاد ریاست جمهوری در سال‌های گذشته کمترین اهمیت را به حضور در دانشگاه‌ها و شنیدن صدای دانشجویان داده است. صرفا با برگزاری مراسمات تشریفاتی و تریبون‌های مهندسی شده سعی بر تک‌صدایی کردن فضای دانشگاه‌ها داشته است.

این فعال دانشجویی با اشاره به روز دانشجو عنوان کرد: امسال نیز شاهد روند سال‌های گذشته مبنی بر اهمیت ندادن به جریان دانشجویی آن هم در روز دانشجو هستیم.

وی عنوان کرد: از رئیس جمهور انتظار می‌رود به عنوان شخص اول اجرایی کشور شنونده سخنان و مطالبات به حق فرزندان این مرز و بوم باشد. قطعا انتقاد به عملکرد وی و مجموعه دولت از روی دلسوزی برای نظام خواهد بود و مخالفتی با دولت و شخص روحانی از سوی جریان دانشجویی وجود ندارد.

دبیر واحد تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در پایان خاطرنشان کرد: اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به عنوان بزرگترین اتحادیه دانشجویی کشور مانند 2 سال گذشته هیچ تریبونی اختصاص داده نشده است که این نیز سندی بر عدم اعتقاد به جنبش دانشجویی به عنوان موذنان جامعه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044701

وب گردی

وب گردی