کودکان کار را به مراکز پرتو معرفی کنید

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: شهروندان می‌توانند کودکان کار را به مراکز پرتو جهت تحصیل و مهارت آموزی معرفی کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، الهام فخاری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، درباره انتشار کلیپ آزار یک کودک کار توسط شهروند البرزی گفت: خوشبختانه افکار عمومی نسبت به این رفتار غیراخلاقی حساس است و این مسأله سبب شد که در فضای مجازی کلیپ دست به دست بچرخد و متخلفان شناسایی شدند.

وی با اشاره به اینکه باید به پیامدهای ترتبیتی این موضوع بپردازیم گفت: جوانی که به نظر برخوردار می‌رسد رفتار بسیار ناپسندی با کودکی دارد که در شرایط روحی و جسمی ضعیفی است البته این رفتارها عمومیت ندارد ولی حتی موارد خاص هم نیاز به بررسی علت دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه آمار کودکان کار خیابان در تهران چه تعداد است، گفت: وزارت کشور و بهزیستی آمارهای دقیقی در این زمینه دارند و باید توجه داشت که به طور کلی کار کودک ممنوعیت قانونی دارد و ایران به پیمان‌نامه ممانعت فعالیت کودکان کار پیوسته است.

فخاری با اشاره به اینکه کودکان کار ترکیبی از کودکان اتباع غیرایرانی و ایرانی هستند، گفت: برای افراد غیر ایرانی اداراه اتباع باید تدبیر و سیاست‌های لازم را چاره‌اندیشی کند و دستگاه‌های دیگر همچون بهزیستی و وزارت کشور نیز برای کودکان کار ایرانی اقدامات لازم را باید انجام دهند.

وی گفت: شهرداری و شورای شهر نیز در جهت حمایت از کودکان کار و کاهش آسیب‌های آنها مصوباتی داشته و برهمین اساس مدارس و مراکز پرتو راه‌اندازی شده است تا این افراد توانمند شده و مهارت‌های اجتماعی و شغلی فرا گیرند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بر پیمانکاران حق بکارگیری کودکان کار را ندارند گفت: شهروندان در صورت مشاهده کودکان کار می‌توانند طی تماس با شماره 137 به شهرداری گزارش دهند تا این کودکان به مراکز پرتو انتقال یابند.

فخاری تصریح کرد: البته مراکز پرتو رویکرد شبانه‌روزی ندارد و تنها در طول روز خدمات لازم را به کودکان کار ارائه می‌دهند. تعداد مراکز پرتو نیز به صورتی بوده که باید در همه مناطق در نظر گرفته شود که ما ارزیابی‌های لازم را در این زمینه انجام داده و رعایت آیین‌نامه توسط پیمانکار اصلی ضروری است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1044704

وب گردی

وب گردی