دستاورد دانش‌بنیان‌های دیجیتال به نمایش در می‌آید

دستاورد دانش‌بنیان‌های دیجیتال در هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت به نمایش در می‌آید.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور توانسته نقشی تاثیرگذار در معرفی محصولات دانش‌بنیان ایرانی داشته باشد. زیست‌بومی که به مدد آن دانش‌بنیان‌های ایرانی توانستند مجالی برای عرض اندام بیابند.اقدامات ترویجی کمک موثری برای ایجاد کشش بازار محصولات زیست بوم است. یکی از این اقدامات ترویجی برگزاری نمایشگاه‌های برای نمایش و معرفی محصولات دانش‌بنیان است. نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت یکی از این نمایشگاه‌ها است که در آخرین روزهای آذرماه امسال برگزار می‌شود.

نمایشگاهی که هفت سال است ماموریت معرفی محصولات ایران‌ساخت به بازار را به عهده دارد و در 6 دوره پیشین توانسته بازار خوب و قابل توجهی برای محصولات دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلفی مانند «نفت، گاز و پتروشیمی»، «برق، الکترونیک، نرم‌افزار»، «عمران و ساختمان»، «مکانیک، شیمی و متالورژی» و «کشاورزی و محیط‌زیست» ایجاد کند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همانند سال‌های گذشته و در تعامل و همکاری نزدیک با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نسبت به برگزاری هفتمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران همزمان با بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور اقدام کرده است.

بر اساس سطح‌بندی محصولات بخشی از مبلغ خرید تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، توسط مراکز علمی و پژوهشی دولتی بین 10 تا 40 درصد تا سقف معینی مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از ستادهایی است که از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این عرصه در هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت حمایت می‌کند.این ستاد با معرفی و ترغیب شرکت‌های دانش‌بنیان به حضور در این نمایشگاه، به توسعه بازار این محصولات در کشور می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044706

وب گردی

وب گردی