جزئیات تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های خلاق

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از اختصاص خدمات و تسهیلات این صندوق به شرکت‌های خلاق خبر داد.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، سیاوش ملکی‌فر در نشست آشنایی با خدمات برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق و دستگاه‌های اجرایی که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، گفت: طبق قانون، ما به صورت مستقیم نمی‌توانیم به شرکت‌های غیر دانش بنیان کمک کنیم اما با توجه به اینکه صندوق‌های پژوهش و فناوری مانند صندوق نوآوری و شکوفایی قید کمک به شرکت‌های دانش‌‌بنیان را ندارند می‌توانند به استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های خلاق کمک کنند.

ملکی‌فر به سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق‌های پژوهش و فناوری برای حمایت غیر مستقیم از شرکت‌های دانش بنیان و شتاب دهنده‌ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در این زمینه چهار مدل در صندوق پیش بینی شده که شامل صندوق‌های پژوهش و فناوری، صندوق‌های جسورانه بورسی، VC‌ها و در نهایت CVC‌ها است که صندوق نوآوری تاکنون فعالیت خود را با دو مدل اول آغاز کرده است. در حال حاضر بیش از 20 صندوق پژوهش و فناوری فعال در کشور وجود دارد که خدماتی چون تسهیلات کم بهره، سرمایه‌گذاری خطرپذیر و صدور ضمانت‌نامه را ارائه می‌کنند. این خدمات به شرکت‌های خلاق نیز تعلق می‌گیرد. صندوق نوآوری و شکوفایی مشارکت خود را در صندوق‌های جسورانه بورسی حوزه فین تک و E Commerce نیز آغاز کرده است.

وی به سرمایه‌گذاری غیر مستقیم صندوق نوآوری و شکوفایی در توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق اشاره کرد و گفت: استراتژی کنونی صندوق نوآوری و شکوفایی سرمایه‌گذاری غیر مستقیم است و به مشارکت مستقیم برای سرمایه‌گذاری در استارت آپ‌ها وارد نمی‌شود اما تمام ابزار حمایتی صندوق از شتاب‌دهنده‌های دانش بنیان به نیت کمک به استارت آپ‌ها است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه به بیان خدمات این صندوق به شرکت‌های خلاق پرداخت و تصریح کرد: اگر شرکت‌های خلاق به پولی از جنس سرمایه‌گذاری خطرپذیر احتیاج دارند می‌توانند با عامل‌های صندوق نوآوری و شکوفایی وارد مذاکره شوند که اگر نظر این عامل‌ها به سرمایه‌گذاری جلب شود صندوق نوآوری کمبود منابع مالی این عامل‌ها را جبران خواهد کرد. از طرفی به شتاب دهنده‌ها و شرکت‌های خلاق در محل صندوق نوآوری و شکوفایی نیز فضای برگزاری رویداد داده می‌شود. علاوه بر این شرکت های خلاق پارک‌های علم و فناوری از آموزش رایگان برخوردار هستند.

ملکی‌فر در پایان از آغاز به‌کار یک صندوق تخصصی در حوزه صنایع خلاق خبر داد و خاطرنشان کرد: صندوق پژوهش و فناوری شریف در حال حاضر در زمینه بازی و سرگرمی ‌سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام داده است. عامل‌های صندوق نوآوری و شکوفایی دغدغه مالی نخواهند داشت و ما تا 80 درصد از منابع مالی سرمایه‌گذاری را تامین خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044714

وب گردی

وب گردی