ورود مدعی‌العموم به تخلفات صید و عرضه غیرقانونی پرندگان مهاجر در بازار فریدونکنار

 این روزها انتشار فیلم و تصاویر از عرضه غیرقانونی پرندگان مهاجر همچون باکلان در بازار فریدونکنار یکی از انتقاد برانگیزترین اخبار محیط زیستی را تشکیل می‌دهد، این در حالی است که اظهارات دادستان مرکز مازندران حکایت از برنامه‌ریزی برای برخورد با معامله غیرقانونی لاشه پرندگان مهاجر در این بازار دارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، این روزها انتشار فیلم و تصاویر از عرضه غیرقانونی پرندگان مهاجر مانند باکلان در بازار فریدونکنار یکی از انتقاد برانگیزترین اخبار محیط زیستی را تشکیل می‌دهد، این در حالی است که اظهارات دادستان مرکز مازندران حکایت از برنامه‌ریزی برای برخورد با معامله غیرقانونی لاشه پرندگان مهاجر در این بازار دارد.

سید یونس حسین عالمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان در این رابطه گفت: بر اساس قانون، همکاران ما موظف هستند با هرگونه صید و شکار غیرمجاز برخورد کنند. اغلب روش‌های صید و شکار پرندگان مهاجر از جمله کرس و تورهوایی غیرقانونی است.

وی ادامه داد: سال گذشته فعالیت همکاران ما بر جلوگیری از صید به روش‌های غیرقانونی متمرکز شده بود اما در سال جاری بناست علاوه بر جلوگیری از صید غیرقانونی با فروشندگان و خریدارانی که به صورت غیرقانونی اقدام به معامله پرندگان مهاجر می‌کنند هم برخورد صورت گیرد.

عالمی یادآور شد: در راستای دستیابی به این هدف، مواردی به مسئولان محیط زیست استان مازندارن ابلاغ شده و انتظار می‌رود هماهنگی اراده مسئولان محلی، استانی و کشوری برای اجرای مصوبات مرتبط در شورای تامین استانداری مازندران، زمینه را برای مهار تخلفات صید و عرضه غیرقانونی پرندگان مهاجرفراهم کند.

گفتنی است، بازار فریدونکنار که تنها بارانداز لاشه‌های پرندگان مهاجر در سراسر استان‌های شمالی کشور است، روزانه تعداد قابل توجهی از لاشه‌های پرندگان مهاجر را به صورت غیرقانونی به متقاضیان گوشت لاکچری عرضه می‌کند و سوداگران این تجارت پرسود، خرسند از درآمد بادآورده‌ای که کسب می‌کنند سالهاست به صید پرندگان مهاجر ادامه می‌دهند.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1044716

وب گردی

وب گردی