مطالبه گری همراه با اخلاق مداری از حقوق اصلی دانشجویان است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج، در مراسم روز دانشجو، مطالبه گری و انقلابی گری را از حقوق و وظایف دانشجویان برشمرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرج، به همت بسیج دانشجویی این دانشگاه، مراسم بزرگداشت روز دانشجو با حضور حسن عباسی مسئول اندیشکده یقین، محمدحسن برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج، حجت الاسلام داود خوشباور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و جمعی از مسئولین و معاونین دانشگاه و دانشجویان بسیجی واحد کرج در سالن اجتماعات مرکزی این واحد دانشگاهی برگزار شد.

محمدحسن برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج در این مراسم ضمن تبریک روز دانشجو بر حق مطالبه گری دانشجویان در جامعه تاکید کرد و گفت: دانشجویان بایستی با انقلابی گری و مطالبه گری در جامعه حضوری فعال داشته و وظیفه انسانی، دینی و ملی خود را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران نظام مظلومی است و از دو سو تحت مظلومیت واقع شده است گفت: این نظام هم از دست دشمنان بی رحم و هم از دست برخی به ظاهر خودی های نادان یا گاها مغرض مورد ظلم واقع شده است و این سبب می شود که مسئولیت دانشجویان به عنوان نیروهای ارزشی در قبال دفاع از این نظام مقدس، افزایش یابد.

برهانی فر با بیان اینکه مسئولیت دانشجویان در جامعه هم حساس و هم بسیار دقیق است به دانشجویان توصیه کرد: احساساتی بودن و بدون منطق عمل کردن در شأن دانشجویان انقلابی نیست؛ زیرا این قشر، بیش از سایر اقشار جامعه عمق وقایع را در می یابد و با دشمن شناسی و شناخت بهتر از شرایط سیاسی و اجتماعی، به موقع وارد میدان عمل شده و وظیفه انسانی، دینی و ملی خود را به انجام می رساند.

رئیس واحد کرج با تاکید بر رعایت اصول اخلاقی که دین اسلام ما را به آنها مکلف نموده است؛ اظهار داشت: رعایت اصول اخلاقی در بیان مطالبات ضروری است؛ اما این اخلاق مداری به معنی کوتاه آمدن از ارزش های اعتقادی و دینی نیست.

برهانی فر با بیان اینکه امروز نیز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در میدان جنگ نرم سیاسی و فرهنگی شهید و مجروح می دهد افزود: دانشجویان در صف مقدم این پیکار ایستاده اند و با بصیرت و ارادتی که به نظام اسلامی و خون پاک شهدا دارند، محکم بر مبانی دینی و انقلابی خود پافشاری می کنند.

وی در پایان از حضور پرشور دانشجویان فعال و ارزشمند در دانشگاه ابراز خرسندی نموده و حضور آنان را سبب دلگرمی، نور و معنویت در دانشگاه ها دانست و گفت: این شعار نیست بلکه شعوری است که امروزه با تمام وجود آن را در نسل جوان انقلابی در کشور نظاره گر هستیم.

کد خبر: 1044721

وب گردی

وب گردی