استادان و معلمان نماز را در حضور دانشجویان و دانش آموزان بخوانند

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، ضمن تاکید بر اقامه نماز در محل کار و تحصیل، خصوصیات نماز و نمازگزار واقعی و آثار آن در زندگی انسان را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرج، در چهارمین اجلاس استانی نماز البرز که با حضور ائمه جماعات و مسئولین دانشگاهی و استانی البرز در سالن اجتماات مرکزی واحد کرج برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی نماز را به مثابه درجه و میزان نشان دهنده میزان ارتباط انسان با خداوند و با خودش بیان کرد.

وی با بیان این که نماز نیز بر مسلمان حقی دارد؛ گفت: هر انسان مومنی بایستی در مورد حق نماز در زندگیش از خود پرسش کند و صادقانه به آن پاسخ دهد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی از مسائل مهمی که مسئولین در خصوص نماز و اقامه آن در جامعه باید از خود بپرسند میزان بودجه، تعداد نمازخانه ها و امکاناتی است که برای اقامه نماز در شهرها، استانها و وزارتخانه های تحت مسئولیت آنها موجود است.

وی به معلمان و مدیران مدارس و مسئولین و استادان دانشگاه توصیه کرد به منظور اجرای امر به معروف به صورت عملی، نماز خود را در مدارس و دانشگاه ها در حضور دانش آموزان و دانشجویان اقامه کنند تا به صورت عملی نماز را به آنان بیاموزند.

حجت الاسلام قرائتی ضمن توضیحات مبسوطی، نکاتی را نیز در خصوص تفسیر قرآن و سوره ها و آیات مرتبط با نماز بیان کرد.

وی ضمن بیان بخش هایی از زندگی حضرت امام خمینی(ره)- حتی در روزهای آخر عمر گرانبهایش - از اهمیت ویژه ای که ایشان برای اقامه سروقت نماز قائل بود، سخن گفت.

حجت الاسلام قرائتی در سخنان خود با استفاده از احادیث متعدد، اهمیت نماز و آثار و برکات مادی و معنوی آن در زندگی انسان را تشریح کرد.

کد خبر: 1044726

وب گردی

وب گردی