نماز سفری معنوی از ملک تا ملکوت است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج، در چهارمین اجلاس استانی نماز که در واحد کرج برگزار شد، آثار و برکات نماز را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرج، چهارمین اجلاس استانی نماز البرز در سالن اجتماعات مرکزی واحد کرج با حضور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، ائمه جماعات و مسئولین دانشگاهی و استانی البرز برگزار شد.

محمدحسن برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج به عنوان میزبان مراسم ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان در این مجلس معنوی، از برگزاری چنین گردهمایی هایی تقدیر نموده و ابراز امیدواری کرد: این حرکت زیبای دینی و معنوی، سبب احیای هرچه بیشتر فرهنگ اقامه نماز شده و جامعه را بیش از پیش با آثار و برکات دنیوی و اخروی نماز آشنا نماید.

وی با تقدیر از زحمات ستاد اقامه نماز در استان البرز، احیای این فرهنگ دینی را تنها وظیفه این ستاد ندانست و تاکید کرد: اقامه نماز و ترویج فرهنگ نماز در جامعه یک تکلیف الهی و بر عهده همه افراد جامعه اسلامی است و لذا همه مسئولین در استان در قبال احیای این فرهنگ، مسئول بوده و باید هم در هزینه و هم در حضور و اجرای آن مشارکت داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با برشمردن برخی آثار و برکات مادی و معنوی نماز گفت: نماز یک سفر معنوی از ملک تا ملکوت بوده و بازگشت دوباره ای است از ملکوت به ملک و لذا به همین خاطر است که در پایان نماز نه خداحافظی، بلکه سلام است.

برهانی فر نماز را اتصال روح به مبداء اعلی برای درک و فهم بیشتر عالم هستی بر شمرد و افزود: اگر این فریضه به صورت درست و کامل ادا شود، برای نمازگزار به مقدار کمال نماز و ظرفیت شخص نمازگزار، علم لدنی حاصل می شود.

وی همچنین نماز را موجب قدرت روحی و قوت بدنی، عامل محبوبیت و مجذوبیت انسان و موجب رفع مشکلات و گرفتاری های زندگی برشمرد و در این باره به ذکر توضیحاتی پرداخت.

رئیس واحد کرج با بیان اینکه نماز موجب احضار جنود الهی و ملائک برای محافظت و مراقبت از انسان می شود و با جمله ایاک نعبد و ایاک نسعتین محقق می گردد؛ ادامه داد: نماز همچنین عامل نشاط روح و روان و قرابت جسم و جان است و به همین دلیل، سبب نورانیت چهره مومن می شود.

وی در پایان سخنانش ابراز امیدواری کرد چهره هایی که به برکت این فریضه معنوی نورانی است، همچنان نورانی بماند.

کد خبر: 1044731

وب گردی

وب گردی