تشریح فرایند جذب در آزمون تخصصى مشاوران خانواده قوه قضاییه/ رکوردشکنى در ثبت نام آزمون وکالت

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمى و مشاوران خانواده قوه قضاییه در حاشیه بازدید از فرایند آزمون تخصصى (شفاهى) مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: نمره متقاضى در آزمون مرحله دوم و شفاهى مشخص مى شود و مجموع نمره آزمون شفاهى و کتبى، پیروزهاى نهایى را مشخص مى‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکتر على بهادرى جهرمى، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمى و مشاوران خانواده قوه قضاییه در حاشیه بازدید از فرایند آزمون تخصصى (شفاهى) مشاوران خانواده قوه قضاییه و در جمع خبرنگاران گفت: براى تولى مراکز مشاور خانواده ما دو مرحله آزمون داریم که یک مرحله آزمون کتبى به صورت تستى چهار گزینه اى توسط سازمان سنجش کشور برگزار شد و کسانى که نصاب نمره لازم را در آن آزمون کسب کردند به مرحله دوم یعنى مصاحبه تخصصى آزمون شفاهى دعوت مى شوند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمى و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: در این مرحله از آزمون شفاهى که هم اکنون در حال برگزارى است که طى هفت روز برگزار شد؛ از آنهایى که نصاب نمره را داشتند دعوت به عمل آمد و در اینجا طى چهار مرحله ارزیابى تخصصى که یک مرحله مصاحبه تخصصى توسط یک حقوقدان و روانشناس، در مرحله دیگر یک مورد فرضى که دچار یک مشکل خانوادگى شده ارائه مى شود و از او مشاوره گرفته مى شود و فرایند مشاوره مورد ارزیابى قرار مى گیرد.

وى تصریح کرد: در مرحله دیگر آزمون تستى روانشناسى شخصیت را براى شخصیت شناسى فردى که مى خواهد به عنوان مشاور فعالیت داشته باشد مورد بررسى قرار مى گیرد و مرحله آخر نیز مکاتبه است به طورى که یک مورد فرضى در اختیار قرار مى گیرد و فرد داوطلب باید با محکمه مکاتبه کند و نظر مشورتى خود را در اختیار دادگاه قرار دارز تا مشخص شود توانمندى هاى نگارشى متفاضى چگونه است.

بهادرى جهرمى گفت: پس از این چهار فرایند، نمره متقاضى در آزمون مرحله دوم و شفاهى مشخص مى شود و مجموع نمره آزمون شفاهى و کتبى، پیروزهاى نهایى را مشخص مى کند تا در فرایند صدور پروانه قرار گیرند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمى و مشاوران خانواده قوه قضاییه با بیان اینکه حد نصاب نمره به صورت ٥٠ درصد پذیرش در آزمون کتبى و ٥٠ در آزمون شفاهى است، گفت: در آزمونى که توسط سازمان سنجش برگزار شد حدود ٥٢٠٠ نفر ثبت نام کرده بودند که از میان این‌ها چیزى قریب به هزار نفر در آزمون کتبى موفق به کسب نصاب لازم شدند و وارد مرحله مصاحبه شفاهى شدند.

وى ادامه داد: چون ظرفیت اعلام شده توسط معاونت پیشگیرى قوه قضاییه که در واقع طرف کار این مشاوران هستند بیش از این تعداد است ما سقفى براى این تعداد و براى قبولى نداریم بلکه کف را داریم که کف نمره است.

بهادرى جهرمى گفت: آن هایى که نمره قبولى را بگیرند موفق به اخذ پروانه مى شوند و در آزمون امسال عملا سقف ظرفیتى نخواهیم داشت چرا که تعداد، کمتر از تعداد ظرفیت اعلام شده از سوى معاونت پیشگیرى است.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمى و مشاوران خانواده قوه قضاییه در خصوص علت عدم ارسال پیامک براى برخى از متقاضیان، گفت:، چون نتایج در دوره اى که اینترنت قطع بوده اعلام شده بود خیلى‌ها اطلاع پیدا نکردند، به همین دلیل ما دو تمهید را اندیشیدیم، یکى اینکه افرادى که خارج از زمانبندى اعلام شده مراجعه کردند را پذیرفتیم.

وى افزود: ما یک تا دو روز را به زمان فرایند مصاحبه اضافه مى کنیم، مصاحبه هاى سه شنبه تمام مى شود و چهارشنبه و شاید پنجشنبه را نیز اضافه مى کنیم و به کسانى که موفق نشدند پیامک مجددى ارسال مى کنیم و از آن‌ها براى شرکت در فرایند مصاحبه دعوت مى کنیم.


بهادرى جهرمى با بیان اینکه کارهاى مربوط به آزمون وکالت طى برنامه در حال پیش رفتن است گفت: دانشگاه پیام نور در حال انجام فرایند‌ها است و در حال حاضر ثبت نام تمام شده و بیش از ١٠٧ هزار نفر در آزمون ثبت نام کردند که یک رکوردشکنى در ثبت نام در آزمون وکالت و در تاریخ وکالت کشور بود.


رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمى و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: طبق برنامه قبلى در ٢٩ آذرماه، آزمون به صورت غیرمتمرکز در تمام استان هاى کشور برگزار مى شود و طبق زمان بندى نتایج را اعلام مى کنیم.

وى گفت: همین فرایند مصاحبه با قدرى تفاوت به تناسب تفاوت کار وکالت با مشاوره، انجام خواهد شد و آزمون وکالت نیز به صورت دو مرحله اى خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044753

وب گردی

وب گردی