برگزاری جشنواره قرآن و عترت افتخار بزرگی برای دانشگاه آزاد اسلامی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و واحد شیراز گفت: برگزاری جشنواره های قرآنی جامعه را به رنگ خداوند درمی‌آورد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدکاظم کاوه پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و واحد شیراز در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور که صبح امروز در مجتمع پیامبر اعظم (ص) واحد شیراز برگزار شد، گفت: شیراز ملقب به شهر اولیا، شهری است که از دیرباز محور و مکان قرآن کریم بوده است. یکی از ویژگی های مکتب فرهنگی قرآن، توجه به رنگ خداوند است.

وی افزود: یکی از اموری که در مکتب فرهنگی قرآن در شهر شیراز صورت گرفته، این است که از هفتصد سال گذشته به این موضوع توجه شده که رنگ خداوند چیست. در این خصوص دیدگاه های متفاوتی ذکر شده است. امام صادق (ع) می فرمایند رنگ خداوند همان رنگ اهل بیت (ع) است. عرفا نیز رنگ بیرنگی که انسان را از تعلقات دور کند، رنگ خداوند می دانند.

کاوه پیشقدم با بیان اینکه یکی از تأثیرپذیری های حافظ از قران، توجه به رنگ است، اظهار داشت: یکی از مساجدی که بر پایه رنگ در شیراز طراحی شده، مسجد نصیرالملک است. در این مسجد رنگ ها به سمت قبله طراحی شده است. این دو موضوع، به خوبی نشانی می دهد که شیراز توجه ویژه ای به قرآن و آموزه های آن دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با اشاره به برگزاری سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور گفت: این جشنواره به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد شیراز برگزار شده که افتخار بزرگی برای دانشگاه است. این جشنواره وسیله ای است تابه سمت رنگ خداوند پیش برویم، چرا که اگر رنگی جز رنگ خدا به جامعه داده شود، درگیری و اختلاف در جامعه به وجود خواهد آمد.

کاوه پیشقدم خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره در حرم مطهر حضرت شاهچراغ برگزار خواهد شد و امیدوارم برگزاری اینگونه جشنواره ها روح نشاط را در جامعه بدمد و ما را به رنگ خداوند درآورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044767

وب گردی

وب گردی