قرآن پژوهان الگوی جامعه هستند

استاندار استان فارس گفت: قرائت، حفظ و تفسیر قرآن، انس با قرآن را افزایش می دهد که قرآن پژوهان الگوی جامعه هستند هم چنین توجه به قرآن باعث بصیرت افزایی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، عنایت الله رحیمی استاندار استان فارس در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور با تقدیر و تشکر از مسئولان دانشگاه آزاد برای برگزاری این مسابقات گفت: به قرآن پژوهان و دانشجویان قرآنی هم خیرمقدم می گویم و از تمام دستگاه های دولتی بابت همکاری در این جشنواره تشکر می کنم.

وی در ادامه افزود: انس با قرآن از جهات متفاوت حائز اهمیت است که جنبه هدایتی آن برجسته است و انسان را به صراط مستقیم هدایت می کند و هرکس طالب هدایت و رستگاری است باید با قرآن مانوس شود.

رحیمی در ادامه به بعد عبادی قرآن و خوانندگان قرآن اشاره کرد و ادامه داد: این موضوع در ابعاد عبادی هم اهمیت فراوانی دارد که با توسل بر قرآن می توان به گام بزرگی در پیشرفت جامعه رسید. هم چنین تهذیب نفس گام نخست انس با قرآن است که انسان با این انس به آرامش می رسد.

وی گفت: قرائت، حفظ و تفسیر قرآن، انس با قرآن را افزایش می دهد که قرآن پژوهان الگوی جامعه هستند هم چنین توجه به قرآن باعث بصیرت افزایی می شود و با این ارتباط نزدیک، علاوه بر بصیرت افزایی انسان به اخلاق نیکوی اسلامی هدایت می شود.

استاندار استان فارس با بیان اینکه توسل به قرآن نیاز همیشگی انسان است، افزود: انسان با قرآن به سوی سعادت و کمال گرایش پیدا می کند و کسی از این دریای عظیم بهره مند می شود که در جامعه هم با این سعادتمندی بر مدار قرآنی حرکت کند.

رحیمی در پایان گفت: خوشحالیم که در شهر سومین حرم اهل بیت خادم قرآن آموزان باشیم و افتخار می کنیم توشه زندگی ما بر اساس توجه به مباحث قرآنی باشد و امیدواریم شما دانشجویانِ قرآنی تاثیر گذاری مناسبی در جامعه و مباحث فرهنگی دانشگاه ها داشته باشید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044773

وب گردی

وب گردی