«تشکیل مجلس انقلابی» محوریت مراسم روز دانشجو در واحد علوم پزشکی تهران است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران برنامه‌های این واحد دانشگاهی برای روز دانشجو را تشریح کرد.

محمد شکیبا مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌های این واحد در روز دانشجو اظهار کرد: برگزاری دو همایش با موضوعات «مجلس موفق و انقلابی» و «خرید و فروش صندلی‌های دانشگاه» جزو برنامه‌های اصلی واحد علوم پزشکی در روز دانشجو است که به صورت پرسش و پاسخ دانشجویی در سالن آمفی تئاتر واحد برگزار خواهد شد.

وی افزود: میهمان همایش خرید و فروش صندلی‌های دانشگاه و مجلس موفق و انقلابی یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خواهد بود که هنوز مشخص نشده است.

شکیبا ادامه داد: مطالبه اصلی دانشجویان از نمایندگان مجلس این است که بر اساس منویات مقام معظم رهبری، چه کارهایی برای تشکیل یک مجلس مومن و انقلابی انجام خواهند داد.

مسئول بسیج دانشجویی واحد علوم پزشکی تهران درباره دیگر برنامه‌های فرهنگی این واحد در روز دانشجو گفت: در نظر داریم یک گروه تئاتر دانشجویی را دعوت کنیم تا روز 16 آذر در دانشگاه اجرا داشته باشند؛ البته این برنامه هنوز قطعی نشده است.

وی با اشاره به ماهیت استکبار‌ستیزی روز دانشجو تصریح کرد: متاسفانه برخی از دانشگاه‌ها، مراسم روز دانشجو را به برگزاری برنامه‌های حاشیه‌ای مانند استندآپ کمدی معطوف می کنند که بر خلاف ماهیت استکبار‌ستیزی و مطالبه گرانه این روز است؛ اگر می‌خواهیم میان دانشجویان گفتمان سازی شکل گیرد و آن ها مطالبه‌گر باشند، با برگزاری برنامه‌های حاشیه ای به این اهداف نخواهیم رسید. البته اگر موضوع استندآپ کمدی به روز باشد و مشکلات جامعه در آن مطرح شود، اشکالی ندارد.

شکیبا در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی موارد، دست مسئولان بسیج دانشگاه‌ها به دلیل فضای حاکم بر دانشگاه بسته است و نمی‌توانند به خوبی در فضای مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044780

وب گردی

وب گردی