ارتباط دانشگاه آزاد مازندران با 16 صنعت در استان/ طرح ملی لایروبی چاه‌های گاز را در دستور کار داریم

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری از ارتباط این واحد دانشگاهی با 16 صنعت در استان مازندران خبر داد.

محمدرضا نشایی مقدم در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات این دانشگاه برای ارتباط با صنایع گفت: با 16 صنعت در استان در ارتباط هستیم و کارهای صنعتی و طرحهای برون دانشگاهی را از طریق این صنایع انجام می‌دهیم. شهرداری ساری، بنیاد نخبگان، انجمن صنایع همگن نساجی ، اداره کل استاندارد، شرکت گاز استان ، شرکت برق منطقه ای استان و .. از جمله صنایعی هستند که با آن‌ها در ارتباط هستیم.

او ادامه داد: از نظر علمی استادان خود را ترغیب می‌کنیم تا طرح‌های برون دانشگاهی را از این ادارات کل و صنایع دریافت کرده و روی آن‌ها کار علمی انجام داده و مشکلات این صنایع را حل کنند. مثلا شرکت توزیع برق استان مازندران هر سال برای خود اولویت پژوهشی تعریف کرده و ما این اولویت را به اساتید خود اعلام کرده و آن‌ها در قالب طرح های برون دانشگاهی با این صنایع قرارداد بسته و مشکلات آن ها را حل می‌کنند.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری با بیان این که یکی از طرح‌های مشترکمان با اداره گاز طرح ملی لایروبی چاه‌های گاز است اضافه کرد: این یک طرح ملی است که به تولید انبوه نیز رسیده است. یک طرح کارآموزی نیز در حال انجام است، یعنی دانشجویان چند واحد را به عنوان کارآموزی در شرکت‌ها و صنایع می‌گذرانند تا در حین آموزش در دانشگاه به صورت عملی با مشکلات صنایع آشنا شوند تا بعد از فارغ التحصیلی برای حضور در صنایع مختلف آماده شوند.

نشایی مقدم با بیان این که برخی از صنایع در استان اولویت‌های پژوهشی خود را در بخش پایان نامه ارشد و دکتری دانشجویان قرار داده اند تصریح کرد: مبلغی را بر کمک هزینه پایان نامه در نظر گرفتند. البته این بستگی به صنعت دارد که آیا بخواهد مشکلات خود را از طریق پایان نامه‌ها حل کند یا خیر.

او در پایان تاکید کرد: معتقدم نگاه کارآفرینانه به مراکز آموزشی برای کسب مهارتهای فنی و تخصصی دانشجویان و دانش آموخته‌گان دانشگاهی و حضور فعال‌تر در فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی کشور، منجر به ایجاد فضای کسب و کار و رقابت شدید تر و تامین اشتغال و کاهش بیکاری خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044805

وب گردی

وب گردی