چهارمین اجلاس استانی نماز در دانشگاه آزاد اسلامی کرج برگزار شد

چهارمین اجلاس استانی نماز البرز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد کرج، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در چهارمین اجلاس استانی نماز البرز که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد، ضمن تأکید بر اقامه نماز در محل کار و تحصیل، خصوصیات نماز و نمازگزار واقعی و آثار آن در زندگی انسان را بیان کرد.

وی با بیان این که نماز نیز بر مسلمان حقی دارد؛ گفت: هر انسان مومنی باید در مورد حق نماز در زندگیش از خود پرسش کند و صادقانه به آن پاسخ دهد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که مسئولان در خصوص نماز و اقامه آن در جامعه باید از خود بپرسند، میزان بودجه، تعداد نمازخانه ها و امکاناتی است که برای اقامه نماز در شهرها، استانها و وزارتخانه های تحت مسئولیت آنها موجود است.

وی به معلمان، مدیران مدارس و مسئولان و استادان دانشگاه توصیه کرد به منظور اجرای امر به معروف به صورت عملی، نماز خود را در مدارس و دانشگاه ها در حضور دانش آموزان و دانشجویان اقامه کنند، تا به صورت عملی نماز را به آنان بیاموزند.

ترویج فرهنگ نماز بر عهده همه افراد جامعه اسلامی است

محمدحسن برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج نیز در این اجلاس، گفت: این حرکت زیبای دینی و معنوی، سبب احیای هرچه بیشتر فرهنگ اقامه نماز شده و جامعه را بیش از پیش با آثار و برکات دنیوی و اخروی نماز آشنا می کند.

وی با تقدیر از زحمات ستاد اقامه نماز در استان البرز، احیای این فرهنگ دینی را تنها وظیفه این ستاد ندانست و تاکید کرد: اقامه نماز و ترویج فرهنگ نماز در جامعه یک تکلیف الهی و بر عهده همه افراد جامعه اسلامی است و لذا همه مسئولین در استان در قبال احیای این فرهنگ، مسئول بوده و باید هم در هزینه و هم در حضور و اجرای آن مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044807

وب گردی

وب گردی