فعالان دانشجویی از پویایی افتاده‌اند/ وظیفه جنبش دانشجویی تبلیغ احزاب نیست

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: فعالان دانشجویی به دلیل فعالیت در دانشگاه از پویایی افتاده‌اند؛ اما برای اعلام موضع خود باید در صف اول فعالیت‌های اجتماعی باشند.

محمدجواد هاشمیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فراز و نشیب جنبش دانشجویی در 40 سال اخیر گفت: فعالان دانشجویی زمانی که به خواسته‌های مردم نزدیک بودند، مشکلات را حل کرده و کارنامه خوبی از خود برجای گذاشتند؛ اما با دوری از مطالبات مردمی، در فعالیت‌های خود نیز به موفقیت نرسیده‌اند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد با تاکید بر اینکه ناکامی‌ تشکل‌ها به دلیل محصور شدن آنها در محیط دانشگاه‌ها بوده است، ادامه داد: جنبش دانشجویی تجربه‌های موفق زیادی در حل مشکلات مردم داشته است.

وی با تأکید بر اینکه شروع جنبش دانشجویی به واقعه 16 آذر برمی‌گردد، اظهار کرد: شهادت سه دانشجو منجر به اتفاقی تاریخی شد که گویای نیاز مردم آن زمان یعنی داشتن حکومتی مستقل بود.

هاشمیان با انتقاد از ورود تشکل‌های دانشجویی به فعالیت‌های انتخاباتی، خاطرنشان کرد: جنبش‌ دانشجویی هر زمان در فعالیت‌های انتخاباتی و تبلیغ احزاب سیاسی وارد شد به مرور از خواسته‌های مردم فاصله گرفت و همین امر ناکارآمدی را برای آنها رقم زد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد فاصله مردم و تشکل‌های دانشجویی را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: فعالان دانشجویی به دلیل فعالیت در دانشگاه از پویایی افتاده‌اند؛ اما برای اعلام موضع خود باید در صف اول فعالیت‌های اجتماعی باشند. در برهه کنونی نیاز است جنبش دانشجویی برای مشکلات کشور راهکار ارائه دهد و مطالبه خود را از نهادهای رسمی و اصول صحیح پیگیری کند.

وی با اشاره به اینکه طبق بیانات رهبر معظم انقلاب توانایی عقب راندن دشمن در عرصه اقتصادی کشور وجود دارد، اظهار کرد: فعالیت اقتصادی نیاز به همراهی دولت و سیاست‌مدران دارد تا راهبردهای قانونی عملیاتی شود؛ البته مطالبه جنبش دانشجویی هم باید در مورد همین موضوع باشد.

هاشمیان با اشاره به برخی اقدامات دولت که ناآرامی‌هایی در پی داشت، گفت: دانشجویان باید در برابر ساختار یا اقدامات قانونی که در کشور وجود دارد مطالبه مناسب انجام دهد؛ چراکه در غیر این صورت شاهد رفتارهای خارج از چارچوب خواهیم بود.

مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد با تاکید بر اینکه جنبش دانشجویی برای انتخابات 1398 احساس مسئولیت می‌کند، گفت: وظیفه فعالان دانشجویی تبلیغ فرد یا افراد مشخص نیست؛ بلکه باید فرآیند انتخاب اصلح را تسهیل کند و نقش موثری در تبیین مولفه‌های مهم انتخاباتی داشته باشند.

به گفته هاشمیان مردم با شناختن نماینده کارآمد، به انتخاب فردی متعهد و متخصص، برای داشتن مجلسی موثر نزدیک می‌شوند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه 16 آذر برای جنبش دانشجویی پیام‌های زیادی دارد، گفت: فعالان دانشجویی باید به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بپردازند؛ همچنین با ارائه راهکار موثر و مفید به دولت برای رفع مسائل مهم کشور کمک کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044811

وب گردی

وب گردی