دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، شبکه جهادگری پزشکی در منطقه ورامین ایجاد می‌‌‌‌‌کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران از راه اندازی شبکه جهادگری پزشکی در مناطق محروم خبر داد.

سید علی ابطحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ایجاد شبکه جهادگری پزشکی توسط دانشگاه علوم پزشکی آزاد گفت: از شروع سیل لرستان گروهی به این مناطق اعزام شد و پس از آن روند درمانی گروه جهادی پزشکی ادامه پیدا کرد. هفته گذشته نیز در احمد آباد کرج و شریف آباد ورامین تیمی برای اقدامات پزشکی اعزام شد و امیدوارم بتوانیم برای این منطقه پوشش دائمی پزشکی داشته و خدمات پزشکی را به آن‌ها ارائه دهیم.

ابطحی با بیان این که فرماندار و بخشدار ورامین نیز از دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران حمایت کردند، ادامه داد: 5 شنبه و جمعه هفته گذشته تیمی متشکل از پزشکان داخلی، مامایی و پرستاری در این مناطق حضور پیدا کرده و در جریان مشکلات بهداشتی و درمانی این مناطق قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با بیان اینکه بیمارانی که نیاز به بستری داشتند به بیمارستان امیر معرفی و بستری شدند، افزود: قرار است هماهنگی‌های لازم با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در این مورد انجام شود تا بتوانیم یک شبکه جهادگری پزشکی یا منطقه جهادی با محوریت منطقه شریف آباد ورامین راه‌اندازی کرده تا تحت پوشش مسائل درمانی و بهداشتی، اقدامات روان شناختی و امور تربیتی قرار گیرد.

او ادامه داد: استادان دانشکده‌های پزشکی، علوم دارویی، دندان پزشکی و روان شناسی؛ همچنین دانشجویان و کارشناسان مربوط باید در این منطقه حضور داشته باشند تا نظم، توسعه و اثرگذاری بهتری داشته باشیم.

ابطحی با بیان این که این تیم به صورت دائم در منطقه شریف آباد ورامین حضور خواهند داشت، تاکید کرد: پاسخ به نیازهای درمانی مردم مهم‌ترین هدفی است که با را‌ه‌اندازی این گروه جهادی دنبال می‌کنیم. بیشتر افرادی که در این مناطق ساکن هستند، پوشش بیمه‌ای نداشته و مرکز درمانی مجهزی نیز در اختیار ندارند؛بنابراین به علت نداشتن دفترچه و نداشتن استطاعت مالی یا دوری از مرکز درمانی با مشکلات بهداشتی و درمانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران اضافه کرد: بیشتر خانواده‌ها در این منطقه پرجمیعت هستند و توان مالی ندارند؛ بنابراین به دنبال این هستیم اقدامات گروه جهادی را افزایش دهیم.

او اضافه کرد: چند روز پیش نیز بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در قالب تیم پزشکی حرفه‌ای، اردوی جهادی را در روستای کریم آباد پاکدشت برگزار کرد. این تیم پزشکی شامل پزشک عمومی، متخصص اطفال، متخصص داخلی، روانشناسی، مامایی، داروساز، داروخانه غربالگری و فرهنگی (کار با کودک) با حضور۴۰ نفر از دانشجویان و استادان جهادی در دو روز متوالی به مردم محروم روستای کریم آباد پاکدشت خدمت رسانی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044818

وب گردی

وب گردی