تشکل‌‌‌‌‌‌های دانشجویی فعالیت خود را به بیانیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نویسی محدود نکنند

مدیرکل تشکل‌های اسلامی و سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تشکل‌های دانشجویی نباید فعالیت‌های خود را به بیانیه‌نویسی محدود کنند، بلکه باید برای مشکلات و مسائل کشور راهکارهای علمی ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد قربانی مدیرکل تشکل های اسلامی و سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز در سومین نشست اتحادیه ها و تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی که در هتل فرهیختگان برگزار شد، اظهار کرد: جنبش دانشجویی ایران در ۱۶ آذرماه ۳۲ با تقدیم ۳ شهید تشکیل شد که دانشجویان پنج شنبه این هفته بر سرمزار این ۳ شهید والا مقام حاضر خواهند شد.

وی افزود: نزدیک به ۶۰ هزار دانشجو در راه دفاع از کشور به شهادت رسیده‌اند؛ همچنین دانشگاه آزاد اسلامی دارای ۷۰ شهید مدافع حرم است.

قربانی ادامه داد: جنبش دانشجویی مهم ترین جریان و خط مقدم مبارزه با رژیم مستبد پهلوی بود؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در جریان ۸ سال دفاع مقدس، دانشجویان نقش ویژه ای داشتند که در واقع جنگ را دانشجویان اداره کردند.

مدیرکل تشکل های اسلامی و سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حوادث امنیتی اوایل دهه ۶۰ گفت: دانشجویان در این حوادث سینه سپر کردند و از تمامیت ارضی و حیثیت کشور دفاع کردند. فرماندهان ارشد جنگ از قلب جنبش های دانشجویی خارج شده اند.

وی تصریح کرد: امروز علم مبارزه بر دوش دانشجویان است؛ انس با خدا و نماز اول وقت باید در دستور کار جنبش های دانشجویی قرار بگیرد تا شاهد شکل گیری الگویی مستحکم در تربیت اخلاقی و معنوی آن ها باشیم.

قربانی با اشاره به لزوم تهذیب نفس در دانشجویان تاکید کرد: دانشجویی که عضو تشکیلات است باید خود را در تحصیل و تهذیب سرآمد کند. در حوزه ورزش دانشجویی نیز باید کارهای اساسی انجام شود؛ چرا که وضعیت فعلی ورزش کشور، به هیچ وجه قابل دفاع نیست.

مدیرکل تشکل های اسلامی و سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نقش تشکل های دانشجویی در پیشرفت علمی کشور اضافه کرد: تشکل های دانشجویی نباید فعالیت های خود را به بیانیه نویسی محدود کنند، بلکه باید برای مشکلات و مسائل کشور راهکارهای علمی ارائه دهند.

وی در پایان گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی، هیچ مانعی برای فعالیت تشکل های دانشجویی وجود ندارد و از تمام برنامه‌های آن‌ها حمایت می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044820

وب گردی

وب گردی