طرح تعاون از سیاست‌های برتر دانشگاه آزاد اسلامی است

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان گفت: طرح تعاون از سیاست‌های برتر این دانشگاه بوده و در این طرح تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یک مجموعه دیده شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد شاهرود، عبدالله خالصی‌دوست روز گذشته در نشستی با اعضای هیئت‌علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود، دانشگاه آزاد اسلامی را قدرتمندترین مؤسسه خصوصی در کشور دانست.

وی با بیان اینکه در بحران‌ها عملکرد مدیران مشخص می‌شود، افزود: واضح است که دانشگاه آزاد اسلامی مشکلاتی دارد که البته بعضی از مشکلات درون‌واحدی، بعضی درون‌استانی و بعضی دیگر بیرون از استان و در سازمان مرکزی قابل‌حل است؛ اما به‌هرحال نباید ناامیدی ایجاد کنیم؛ اگرچه مشکلات وجود دارد اما به حل‌شدن مشکلات امیدواریم چراکه این را سابقه دانشگاه آزاد اسلامی نشان می‌دهد.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: دانشگاه آزاد یک قطب در آموزش عالی کشور و یک برند جهانی است و کسی نمی‌تواند این دانشگاه را از صحنه حذف کند. دانشگاه آزاد اسلامی نهاد مردمی بسیار قوی با پشتوانه‌ای قوی یعنی مردم است. مردم ما اعتمادشان را به دانشگاه آزاد اسلامی نشان داده‌اند. در ایران هیچ بخش خصوصی با قوت و قدرت دانشگاه آزاد اسلامی نیست و نخواهد بود؛ زیرا مجموعه‌ای نیرومند متشکل از ۴۰۰ واحد در سراسر کشور است.

خالصی‌دوست تصریح کرد: دولت کاملاً مشخص است که با توجه به مشکلات خود به اجبار برخی کارها را به بخش خصوصی واگذار خواهد کرد و مردم هم حاضرند در زمینه آموزش از خوراک خود بگذرند؛ اما به آموزش فرزندانشان و خودشان بپردازند. همچنان که دیده‌ایم کسانی هستند که با سن بالا به دانشگاه می‌آیند و درس می‌خوانند و هستند کسانی که خرج عادی زندگی را ندارند؛ ولی برای آموزش کم نمی‌گذارند و این از نقاط قوت ماست. نکته بعدی در بحث قوت دانشگاه آزاد اسلامی نیروی انسانی مجرب آن است که به این امید دارم.

وی درباره تبعیت از قوانین دانشگاه گفت: ما باید قانون را فصل‌الخطاب قرار دهیم؛ در دانشگاه آزاد اسلامی هیچ فردی نمی‌تواند نظرش را به دیگران تحمیل کند بلکه ملاک قانون و تصمیم جمعی است. اما هیئت‌امنا حافظ منافع دانشگاه است، تصمیمی که می‌گیرد بر همین اساس است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: مسئولان کشور باید از دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان سرمایه ملی حمایت کنند؛ ولی به‌هرحال جاهایی که تضاد منافع وجود دارد، ممکن است مقاومت‌هایی شکل بگیرد. تعداد دانشجو کم شده ولی ما برای آن راهکار پیدا می‌کنیم، هزینه‌ها و حقوق و دستمزد بالا رفته است؛ ولی مهم‌تر از این ایمان، اراده و همکاری شماست که این عزم و اراده وجود دارد.

خالصی‌دوست خطاب به دانشگاهیان یادآور شد: اینکه شما از ما توقع دارید با جان و دل قبول می‌کنیم؛ ولی باید توجه داشته باشید که توقعات و انتظارات دوجانبه است و ما هم از شما توقع داریم که در پیشرفت و آبادانی دانشگاه به ما کمک کنید؛ اکنون باید با راهکارهای جدید درآمد غیرشهریه‌ای کسب کنیم؛ البته همه ما می‌دانیم مشکلاتی هم برای ایجاد و پیاده‌سازی طرح‌ها در این راه وجود دارد.

وی درباره طرح تعاون دانشگاه گفت: طرح تعاون از سیاست‌های برتر دانشگاه است، در این طرح تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یک مجموعه دیده شده است و منافع کل مجموعه مدنظر قرار می‌گیرد؛ اگر همه کارکنان، استادان و مسئولان در اجرای این طرح حساب‌شده همت داشته باشند در آینده پیشرفت خوبی خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با ضروری‌دانستن به‌کارگیری طرح تعاون ابراز کرد: طرح تعاون فقط منحصر به اعضای هیئت‌علمی نمی‌شود؛ این طرح هم برای اعضای هیئت‌علمی و هم برای کارمندان و هم برای امکانات و تجهیزات تعریف شده است. اگر یک وسیله و دستگاه در یک واحد استان مازاد باشد و همان وسیله در واحدی دیگر موردنیاز باشد؛ باید طبق این طرح جابه‌جایی صورت گیرد؛ زیرا همه واحدهای یک استان در قالب یک مجموعه هستند و حتی کل واحدهای کشور باید به پیشرفت و توسعه این مجموعه بزرگ علمی کمک کنند.

خالصی‌دوست در مورد دورنمای دانشگاه اظهار کرد: سیاست دانشگاه آزاد اسلامی بر این است که تا سال ۱۴۰۴ دانشگاه آزاد اسلامی رتبه نخست دانشگاه‌ها در کشور شود و دانشگاه‌های دولتی را پشت سر بگذارد و این اتفاق به حول و قوه الهی خواهد افتاد؛ چون درآمد ما به نفت و بودجه کشور وابستگی کمتری دارد و به توان خود ما وابسته است. حرکت به‌سوی دانشگاه‌های نسل سه و چهار و کاهش تکیه بر درآمد شهریه نیز راه برون‌رفت از شرایط فعلی است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان خطاب به استادان و کارکنان حاضر در جلسه تأکید کرد: یک دست صدا ندارد و هیئت‌رئیسه دانشگاه به‌تنهایی نمی‌توانند بار مشکلات را به دوش بکشند؛ بلکه با وجود این انبوه امکانات و تجهیزات اگر همه شما تلاش کنید و از امکانات دانشگاه و ظرفیت‌ها برای پیشبرد اهداف دانشگاه استفاده کنید، می‌توان شاهد رشد و شکوفایی واحدهایی بود که اکنون با مشکل کمبود دانشجو دست و پنجه نرم می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044844

وب گردی

وب گردی